تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۸۶۱۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اصلاح جاده چذابه تا پیش از اربعین انجام شود
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بر ضرورت لکه گیری جاده شلمچه و تعریض و آسفالت جاده چذابه تا پیش از آغاز زیارت اربعین حسینی تاکید کرد.
 جلسه ستاد اربعین استان خوزستان صبح امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و استاندار خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در این جلسه با اشاره به ضرورت واگذاری کارها به مردم، اظهار کرد: با توجه به عدم دریافت ویزا، جمعیت زوار افزایش می‌یابد؛ تامین برق و سیستم سرمایشی مواکب با توجه به گرمای هوا نیز مهم است.

وی افزود: در زمینه تامین آب شرب در سال گذشته مشکل داشتیم اما اکنون باید مانوری برای آمادگی جهت تامین آب شرب در دو طرف مرز اجرا شود؛ انتظار می‌رود منبع‌های آب در دو طرف افزایش یابد.

موسوی‌فرد تصریح کرد: تبلیغات محیطی در مسیر حرکت زوار اربعین در رابطه با مقابله با یک آسیب‌ اجتماعی و همچنین نماز اول وقت نیاز است.

وی با اشاره به ضرورت لکه گیری در مسیر شلمچه و تعریض و آسفالت مسیر چذابه، گفت: استفاده از ناوگان اتوبوس‌‌ کلانشهرها برای کمک‌رسانی در انتقال زائران به نجف در تسهیل زیارت و حفظ کرامت زوار  تاثیرگذار است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این جلسه، اظهار کرد: مقداری فعالیت در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های چذابه شروع شده اما دستگاه‌ها باید وقت بیشتری بگذارند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود زائران اربعین افزایش یابد باید توجه کنیم که بازگشایی مرز خسروی از ازدحام مهران می‌کاهد و تاثیر چندانی بر مرزهای خوزستان ندارد.

شریعتی گفت: در سال‌های گذشته عملکرد خوزستان رضایت بخش بوده اما همه انتظار دارند خدمات سال به سال بهبود یابد و امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای زوار باشیم.

صادق سلامات معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان نیز گفت: کمیته برون مرزی جمعیت هلال احمر ۲۷ درمانگاه در محل تردد زوار اربعین در عراق احداث شده و ۴۲ دستگاه آمبولانس و ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس اعزام می‌شود؛ همچنین ۱۵۶۰ امدادگر که ۱۲۰ نفر آنها از خوزستان هستند نیز اعزام می‌شوند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار