تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۸۶۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفظ استقلال دادگستری خوزستان را مهمترین دستاورد مدیریت خود می دانم
 رییس کل سابق دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه حفظ استقلال دادگستری خوزستان را برگ زرین دوره مدیریت خود می دانم گفت: مشاوره های افراد خارج از دادگستری را گوش دادم اما اجازه دخالت هیچ مسئولی در امور دادگستری داده نشد که البته این مساله هزینه هایی را به دنبال داشت.

  فرهاد افشارنیا روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان خوزستان در سالن همایش گیت بوستان اهواز بیان کرد: این استقلال در درون دادگستری استان نیز برای قضات وجود داشت به طوری که بر نحوه فعالیت قضات نظارت صورت می گرفت و توصیه هایی می شد اما در نهایت مسئولیت صدور حکم با آنها بود.

وی ادامه داد: ملاک عمل در دادگستری خوزستان فرمایشات مقام معظم رهبری است و از ورود به هرگونه باندبازی سیاسی و جریان سازی پرهیز شد.

رییس کل سابق دادگستری خوزستان بیان کرد: در مدت خدمت خود در خوزستان از تمام مدیران پاکدست حمایت کرده و اجازه ندادم که به آنها تعرضی شود، همچنین در حفظ اسرار مردم، مسئولان و بیت المال کوشا بودم و به هر گزارش نادرستی اعتماد نکرده و تا زمان محرزشدن صحت یک امر اقدامی انجام ندادم.

افشارنیا با اشاره به برگزاری مستمر نشست های شورای حفظ بیت المال خوزستان تصریح کرد: پیش از هر اقدام قضایی و تحت تعقیب قرار دادن افراد تلاش می شد با سلسله اقدامات اداری، انتظامی و حقوقی شرایط را به حالت اولیه برگردانیم.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در زمان ریاست خود را حمایت از سرمایه گذاری های مشروع دانست و گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری حمایت از اقتصادی مقاومتی است در این راستا حل مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران با بانک ها در دستور کار قرار داشت.

رییس کل سابق دادگستری خوزستان بیان کرد: ضمن حفظ استقلال دادگستری خوزستان با دستگاه های انتظامی، اداری و عملیاتی برای مقابله با ناامنی‌ها، جریانات سلفی و تکفیری متاثر از شرایط سیاسی خاص منطقه، کشور عربستان و عراق مقابله شد.

وی درخصوص کاهش جمعیت زندانیان کیفری خوزستان توضیح داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده کاهش جمعیت کیفری زندانیان از ۱۵ هزار به ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر است که نسبت به جمعیت پنج میلیون نفری استان آمار منطقی است.

افشارنیا گفت: تعداد  قضات دادگستری خوزستان از ۴۰۰ به ۶۰۰ نفر افزایش یافته که باعث کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و ارتقاء کیفیت قضاوت شده است.

وی ادامه داد: در دادگستری خوزستان به تمام اقوام فرصت برابر داده شده و هیچ قومی نمی تواند ادعای بی توجهی کند زیرا مدیران دادگستری خوزستان از مجموعه اقوام مختلف این استان تشکیل شده اند.

لزوم برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان

زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان نیز در این آیین با اشاره به لزوم عمل به شیوه عدالت امام علی (ع) در دستگاه قضا گفت: وضعیت کشور متلاطم است و با تبسم نمی توان از این بحران عبور کرد.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری ادامه داد: در شرایطی که کشور با مفسدان اقتصادی مبارزه می کند و دشمن نیز درحال جنگ اقتصادی با ما است  دستگاه قضا باید به صورت قاطع و با عزم راسخ با این مفسدان و افراد در نقش ستون پنجم دشمن برخورد کند.

وی بیان کرد: نمره امنیت در خوزستان تا چند سال پیش به دلایل مختلف ازجمله جنگ تحمیلی پایین بود اما با رییس کل سابق دادگستری در استان شاهد افزایش امنیت در حوزه های مختلف بودیم.

در این آیین فرهاد افشارنیا تکریم و حجت الاسلام صادق مرادی به عنوان مدیرکل جدید دادگستری خوزستان معرفی شد؛ حجت الاسلام مرادی پیش از این ریاست دادگاه ویژه روحانیت خوزستان را عهده‌دار بود، افشارنیا نیز  از آبان سال ۹۳ تاکنون به عنوان رییس کل دادگستری خوزستان فعالیت می کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار