تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۸۶۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش و پرورش خوزستان هزینه سمعک و عینک دانش آموزان استثنایی را می پردازد
  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: آموزش و پرورش هزینه سمعک، عینک، ویلچر و عصای دانش آموزان استثنایی را به عهده می گیرد.

  علی ممبینی چهارشنبه در بازدید از پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به مدارس باغملک، ضمن برشمردن خدمات حمایتی اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان به دانش آموزان تصریح کرد: اولیای دانش آموزان استثنایی در طرح تلفیقی با درنظر گرفتن نوع معلولیت در سامانه سناد، یک مدرسه نزدیک به محل سکونت دانش آموز را برای تحصیل فرزند خود تعیین می کنند و مدرسه استثنایی منطقه به عنوان مدرسه پشتیبان خدمات حمایتی برای دانش آموز در نظر می گیرد.

وی با اشاره به آمار دانش آموزان طرح تلفیقی سال گذشته خوزستان تصریح کرد: پارسال یکهزارو ۱۰۰ دانش آموز استثنایی خوزستان در مدارس عادی ثبت نام کردند و بیش از ۴ میلیارد ریال اعتبار کمک تحصیلی به آنها اختصاص داده شد و در سال تحصیلی آینده، طرح خدمات حمایتی همه دانش آموزان استثنایی خوزستان را تحت پوشش قرار می دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان ضمن برشمردن ابعاد طرح خدمات حمایتی گفت: دانش آموزانی که از سمعک یا عینک استفاده می کنند و در زمینه جسمی حرکتی نیاز به ویلچر یا عصا دارند تحت حمایت مالی قرار می گیرند و حتی در زمینه بهداشت دهان و دندان تا ۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی دریافت می کنند.

ممبینی تاکید کرد: مدیران مدارس عادی ضمن نام نویسی دانش آموزان استثنایی در سامانه سناد باید گزینه طرح تلفیق را انتخاب کنند تا هم دانش آموز بتواند از حمایت مالی و آموزشی برخوردار شود و هم آموزگار این دانش آموزان در قسمت فوق العاده احکام حقوقیشان از ضریب افزایش بهرمند شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در پایان با اشاره به سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول مقطع ابتدایی توضیح داد: تا این لحظه کار سنجش سلامت ۱۵هزار و ۲۹۰ نوآموز پیش دبستانی ۵۱ هزار و ۴۶۱ دانش آموز بدو ورود به پایه اول خوزستان انجام گرفت که در جمع ۳۱ هزار نوآموز پیش دبستانی که سال گذشته کار سنجش سلامت آنها صورت گرفت اکنون بیش از ۸۵ هزار دانش آموز بدو ورود به پایه اول سنجش سلامت شده اندو پیش بینی ها نشان می دهد که خوزستان در سال تحصیلی آینده بیش از یکصد و سه هزار دانش آموز پایه اول دارد.

سال گذشته آموزش و پرورش خوزستان مقام نخست کشور در جذب نوآموزان پیش دبستانی را به خود اختصاص داد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار