تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۸۶۲۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد:
جزئیات فعالیت بیمارستان صحرایی مرز شلمچه در ایام اربعین
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی و درمانگاه شبانه‌روزی در مرز شلمچه در ایام اربعین خبر داد.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به برنامه‌های این دانشکده در ایام اربعین اظهار کرد: مانند هر سال برای استقبال از زائرین اربعین حسینی آمادگی لازم در حوزه این دانشکده وجود دارد و جلسات هماهنگی در زمینه‌های مختلف برگزار شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به برنامه‌های حوزه بهداشت اربعین افزود: در این راستا، پایگاه مراقبت مرزی فعال‌‌تر خواهد شد و نیروهای بهداشت در سه شیفت در این پایگاه مستقر شده و نکات بهداشتی در زمینه بیماری‌های منتقله از آب و غذا، گرما، گرد و خاک و حشرات را به مسافران آموزش می‌دهند. نیروهای بهداشت در زمان برگشت زائرین نیز مراقبت سندرومیک را انجام می‌دهند و در صورت مواجهه با زائری با علائم بیماری، از ورود بیماری به کشور جلوگیری خواهند کرد.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شده که متقاضیان برپایی مواکب به دانشکده علوم پزشکی آبادان معرفی شوند تا ضمن دریافت آموزش لازم، کارت تندرستی رایگان نیز برای آنان صادر شود.

سلمان‌زاده ادامه داد: در طول مراسم اربعین نیز نیروهای بهداشت محیط از فعالیت مواکب به صورت شبانه‌روزی بازدیدهای مستمر خواهند داشت و آب و غذایی که بین زائرین توزیع می‌شود را از نظر بهداشتی بررسی می‌کنند.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه پیش‌بیمارستانی نیروهای فوریت‌های پزشکی در منطقه مستقر می‌شوند تا در صورت بروز مشکل یا حادثه، بیماران به موقع به مراکز درمانی انتقال یابند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: بیمارستان صحرایی نیز مانند سال‌های گذشته در مرز شلمچه راه‌اندازی می‌شود و برای نخستین بار متخصصان بیهوشی، جراحی و طب اورژانس در این بیمارستان مستقر و موارد اورژانسی در این بیمارستان درمان می‌شوند و تنها موارد حاد به مراکز درمانی دیگر انتقال می‌یابند. این بیمارستان به اتاق عمل، آزمایشگاه و رادیولوژی نیز مجهز خواهد بود.

سلمان‌زاده با اشاره به فعالیت یک درمانگاه در این مرز نیز گفت: فعالیت این درمانگاه شبانه‌روزی خواهد بود و ضمن استقرار پزشک عمومی، توزیع رایگان دارو نیز توسط این درمانگاه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت بیمارستان صحرایی و درمانگاه مرز شلمچه، بیمارستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز آمادگی پذیرش بیماران را دارند، تصریح کرد: این فعالیت‌ها از 10 روز قبل از اربعین آغاز می‌شود و تا 10 روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار