تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۸۶۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشت نیشکر در خرمشهر آغاز شد
 معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان از آغاز کشت نیشکر در خرمشهر خبر داد و گفت:مزارع نیشکر این شرکت شامل سطح سبز و قابل برداشت ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار می باشد.

منصور همدان نژاد افزود: پیش بینی می شود از این مزارع ۸۰۰ هزار تن نیشکر ، ۸۰ هزار تن شکر سفید و هفت هزار تن شکر قهوه ای برداشت شود.

وی افزایش ۹۰ درصدی تولید شکر در کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچ خان را در تولید امسال پیش بینی کرد و گفت: در سال گذشته ۴۶ هزار و ۲۰۰ تن شکر در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان تولید شد.

وی فراهم شدن ۲ هزار فرصت شغلی در کشت و صنعت نیشکر را یادآور شد و با اشاره به تولیدات جانبی کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان گفت: باگاس نیشکر برای تغذیه دام روستاهای اطراف و بخشی برای صنایع چوب مصرف می‌شود.

 وی کشت گندم و برنج مقاوم به آب شور در اراضی کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان را یاد آور شد و گفت: برای استفاده از پساب نیشکر با مشارکت سازمان آب و برق خوزستان و مرکز تحقیقات کشاورزی استان خوزستان کار مطالعاتی در زمینه کشت برنج و گندم انجام شده و نتایج مثبتی به دنبال داشته است.

به گزارش ایرنا کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان یکی از واحدهای هفتگانه تابع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که با مجموع مساحت ۱۴ هزار هکتار اراضی در جنوب غربی اهواز و در کیلومتر ۷۵ جاده اهواز- خرمشهر قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار