تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۶۲۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه هزار کیلومتر جاده در کشور نیاز به آسفالت دارد
 معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی بر همکاری این وزارتخانه و مجلس به منظور تامین اعتبار قیر برای آسفالت مسیرهای ارتباطی کشور تاکید کرد و گفت: سه هزار کیلومتر جاده در مناطق مختلف کشور نیاز به آسفالت دارد.

 مهران کفاش شنبه در نشست بررسی وضعیت راه های ارتباطی شهرستان آبادان در فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار داشت: همه قیر اختصاص یافته به استان ها در سال ۱۳۹۷ تامین شد و در سالجازی از هفته آینده۲۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین قیر مورد نیاز استانهای مختلف کشور تامین اعتبار خواهد شد.

وی گفت: تعامل بخوبی بین مجلس و وزارت راه و شهرسازی برای تامین منابع مورد نیاز قیر وجود دارد و سعی می کنیم با تمام محدویت‌ها و تحریم دشمن مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

کفاش در بخش دیگری ازسخنان خود بر لزوم نگاه ویژه به طرح ها و پروژه ها در بخش جاده های مواصلاتی استان خوزستان و شهرستان آبادان تاکید کرد و افزود:باید به خوزستان و آبادان در این زمینه نگاه ملی داشت.

 وی به بازدید خود از طرح های راهداری در آبادان اشاره کرد و گفت:با توجه به لزوم تسریع در احداث جاده آبادان به اروندکنار قرار بر این شد که عملیات اجرایی این طرح از ۲ محور انجام شود.

به گزارش ایرنا معاون استاندار  و فرماندار ویژه آبادان نیز در این نشست حوادث رانندگی در مسیر جاده آبادان به اروندکنار اشاره کرد و گفت: متاسفانه هر ماه شاهد فوت و مجروح شدن مردم در این مسیر هستیم.

زین العابدین موسوی گفت:بعد از جنگ تحمیلی آبادان به حق خود در توسعه متوازن و بخصوص در بخش راهداری نرسیده است.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این ادامه این نشست اظهار داشت:راه های مواصلاتی یکی از محورهای توسعه هر جامعه هستند و از این رو انتظار می رود دولت نگاه ویژه به توسعه راه ها در آبادان داشته باشد.

غلامرضا شرفی افزود:انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی با کارشناسی بیشتر توجه ویژه ای به مشکلات جاده های آبادان داشته باشد.

یکی دیگر از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:در سالجاری برای اولین بار احداث و تکمیل جاده آبادان به اروندکنار ردیف اعتبار ملی گرفته است ولی حجم کار انجام شده در این پروژه بسیار ناچیز است.

عامر کعبی گفت:انتظار می رفت با اختصاص ردیف اعتبار ملی در سال جاری شاهد شتاب بخشی به اجرای این پروژه باشیم ولی عملیات اجرایی این پروژه همچنان کُند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح راه آهن بندرامام به خرمشهر اشاره کرد و گفت:خط راه آهن از پنج کیلومتری آبادان عبور می کند  و حذف آبادان از مسیر آن ناخوش آیند است.

جلیل مختار دیگرنماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز بر تسریع در اجرای طرح های راهداری در آبادان تاکید کرد و اظهار داشت:بعد از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی جاده آبادان به اروندکنار که یکی از مسیرهای پرترافیک و محل عبور کاروان های راهیان نور است چهارخطه نشده و شاهد بروز تصادف در این مسیر هستیم.

وی افزود:بندرهای اروندکنار و چوئبده نیز از دسترسی به راه های مواصلاتی بی بهره هستند .

مختار گفت:پنج محله آبادان به عنوان بافت فرسوده تعریف شده ولی تاکنون هیچ اقدامی برای بازسازی آنها نشده است و از سوی دیگر مسکن مهر آبادان نیز از امکانات رفاهی و امنیتی بی بهره است.

به گزارش ایرنا مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان نیز گفت:۲۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام و ۱۰ هزار واحد مسکن مهر  فاقد متقاضی در استان خوزستان نیازمند تعیین تکلیف هستند.

رضا رضایی اظهار داشت:بعد از استان تهران ،استان خوزستان بیشترین واحدهای مسکن مهر را به خود اختصاص داده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار