تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۸۶۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کره شمالی یک راکت‌انداز عظیم‌الجثه را آزمایش کرد
خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ با نظارت رهبر این کشور یک راکت‌انداز عظیم‌الجثه را آزمایش کرده است.
 خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA ) امروز (یکشنبه) گزارش کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز گذشته (شنبه) بر آزمایش یک «راکت‌انداز عظیم‌الجثه» نظارت داشته است.

 

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، آنطور که ارتش کره جنوبی اعلام کرده است، کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد را در دریای امتداد ساحل شرقی خود آزمایش کرده است.

تصاویری که خبرگزاری رسمی کره شمالی از جدیدترین آزمایش موشکی این کشور منتشر کرده است، راکت‌هایی را نشان می‌دهد که از استوانه‌های سوار بر یک خودروی هشت چرخ پرتاب می‌شود.

 

طبق این گزارش، تحلیلگران می‌گویند که ظاهراً این دستکم چهارمین سامانه موشکی جدید کره شمالی از زمان به بن‌بست خوردن مذاکرات خلع سلاح اتمی ماه فوریه میان کیم و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به حساب می‌آید.

 

کیم روز شنبه در خصوص آزمایش‌های موشکی کشورش تصریح کرد که کره شمالی باید به منظور مقابله با «تهدیدات نظامی مداوم و فشارهای تهاجمی نیروهای متخاصم»، توسعه تسلیحات جدید راهبردی تاکتیکی را تسریع بخشد.

رهبر کره شمالی ادامه داد که دانشمندان جوان دفاعی کره شمالی که موشک‌ها را تولید می‌کنند، «گنجینه و ثروت گرانبهای کشور هستند که با هیچ چیز قابل معامله نیستند».

ترامپ بعد از جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی مدعی شد که واشنگتن رابطه خوبی با پیونگ‌یانگ دارد و رهبر کره شمالی با وی روراست است.

آزمایش موشکی روز گذشته، هفتمین آزمایش کره شمالی از زمان دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در منطقه مرزی و غیرنظامی دو کره در ماه ژوئن تاکنون محسوب می‌شود.

در نشست ماه ژوئن، رهبران آمریکا و کره شمالی در خصوص از سرگیری مذاکرات کاری به توافق رسیدند اما از آن زمان تاکنون، واشنگتن موفق به مذاکره با مقامات کره شمالی نشده است.

فرایند از سرگیری مذاکرات اتمی با کره شمالی بعد از دومین نشست ناموفق ماه فوریه ترامپ و کیم در «هانوی» به واسطه بدعهدی واشنگتن در عمل به وعده‌هایش در قبال پیونگ‌یانگ، به بن‌بست خورده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار