تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۸۶۳۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم آماده‌سازی گیت‌های تردد اربعین
 معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر بر لزوم آماده‌سازی گیت‌های ورود و خروج اربعین و یا اعلام قطعیت ناتمام ماندن این پروژه تأکید کرد.

احمد زابلی عصر امروز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین شهرستان خرمشهر در فرمانداری این شهر  اظهار کرد: آماده نبودن گیت‌های ورود و خروج گذرنامه اتباع بیگانه از بیشترین دغدغه مسئولان امنیتی است و نمی‌توان با حدس و گمان برای آینده برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اتباع در معرفی نظام جمهوری اسلامی باید موضوع اتمام پروژه احداث گیت‌های تردد اتباع غیر ایرانی به‌روشنی مطرح شود و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در صورت ناتوانی در اجرای این پروژه به‌صورت مکتوب موضوع را اعلام کند تا در سطوح بالا برای تعیین مرز انحصاری تصمیم‌گیری شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر با یادآروشدن اینکه آماده‌سازی  گیت‌های گذرنامه اتباع بیگانه بر عهده پایانه مسافری شلمچه بوده  است، افزود:  این اداره موظف است تا آغاز سفر زائران اربعین حسینی  با فراهم کردن حداقل‌ها از این پروژه بهره‌برداری کند و مواردی همچون نیروی انسانی نیز با کمک دیگر ارگان‌ها همچون سازمان منطقه آزاد اروند تأمین خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم ایجاد جاده برای تردد ضروری نیروهای انتظامی و فوریت‌های پزشکی نیز تأکید کرد و گفت: امسال نیز همچون سال گذشته جاده پشت مواکب به‌منظور آسان‌سازی و تردد ضروری نیروهای انتظامی و فوریت‌های پزشکی در نظر گرفته می‌شود.

زابلی به سخنان رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر درباره مراجعه محدود موکب داران برای دریافت صدور کارت سلامت اشاره کرد و گفت: سازمان عتبات عالیات برای صدور مجوز فعالیت مواکب داشتن کارت سلامت  به‌عنوان یک الزام اعلام کرده بر همین اساس تمام اعضای مواکب به‌خصوص توزیع‌کنندگان آب و غذا باید کارت سلامت داشته باشند.

وی تلاش حداکثر سازمان‌های متولی برای آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی برای زمان سفر و برگشت زائران و لکه‌گیری مسیر منتهی به شلمچه را نیز خواستار شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار