تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۸۶۳۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از 469 پروژه عمرانی در هفته دولت/ظرفیت‌ همه دستگاه‌ها باید در اختیار آموزش و پرورش باشد
استاندار خوزستان گفت: امسال در هفته دولت 469 پروژه عمرانی با اعتباری حدود 550 میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 غلامرضا شریعتی در شورای اداری خوزستان که امروز یکشنبه (3 شهریورماه) در اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت به یاد شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امسال سال رونق تولید است، همه مسئولان و مدیران باید با پیروی از خصایص شهدا و منش آن‌ها در جهت سربلندی و عزت ایران اسلامی تلاش کرده و به منویات رهبری جامه عمل بپوشانند.

وی افزود: معمولا هفته دولت با افتتاح پروژه‌ها و عملیات اجرایی آن‌ها مصادف است. امسال نیز 469 پروژه عمرانی با اعتباری حدود 550 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. از این تعداد 39 پروژه ملی و 220 پروژه استانی است. همچنین 239 پروژه از این پروژه‌ها روستایی و 230 پروژه شهری و میزان اشتغال‌زایی این پروژه‌ها نیز چهار هزار و 835 نفر است.

استاندار خوزستان ادامه داد: از نظر اعتبار هزینه شده در دستگاه‌های اجرایی، اداره کل بنادر و دریانوردی با 131 میلیارد تومان، بیشترین پروژه را به بهره‌برداری رسانده است. توزیع برق استان نیز با 105 میلیارد تومان و شرکت گاز استان نیز با 49 میلیارد و 700 میلیون تومان رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. از نظر تعداد پروژه نیز توزیع برق استان با 160 پروژه بیشترین پروژه‌ها را دارد. بنیاد مسکن با 104 پروژه و شهرک صنعتی با 54 پروژه رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. بیشترین تعداد پروژه نیز در حمیدیه با 43 پروژه بوده است. بعد از آن نیز آبادان با 38 پروژه و اهواز با 35 پروژه قرار دارند. از نظر اعتبار هزینه شده در شهرستان‌های استان، بهبهان با 149 میلیارد تومان اعتبار، بیشترین اعتبار هزینه شده را دارد. بعد از آن نیز شوشتر با 76 میلیارد تومان و مسجدسلیمان با 37 میلیارد و 500 میلیون تومان قرار دارند. البته خیلی از شهرستان‌ها می‌خواهند پروژه‌های خود را برای دیده شدن بعد از هفته دولت افتتاح کنند که ما در این زمینه سختگیری نمی‌کنیم.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه بعد از خانواده مهمترین نهاد آموزش و پرورش است، تصریح کرد: آموزش و پرورش مسئولیت اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد و در کنار خانواده مسئولیت تعالی بخشیدن به جامعه و نسل آینده را دارد. تقویت این دو نهاد در سیاست‌های اجرایی ما قرار گرفته است. محرک توسعه در هر جامعه‌ای نیروی انسانی آن و نه سرمایه‌های مادی و منابع و ... است.

وی خاطرنشان کرد: در این سال‌ها تلاش کرده‌ایم که بحث آموزش را به عنوان یکی از مسائل اصلی استان در دستور کار خود قرار دهیم. ساخت و ساز مدارس جدید، بهسازی و تعمیرات آن‌ها، برچیده شدن مدارس کانکسی، شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، اعطای بورس تحصیلی جوانه، اجباری کردن پیش دبستانی و انسداد مبادی بی سوادی از جمله کارهایی هستند که ما در دستور کار خود قرار دادیم. ثمره این تلاش‌ها نیز ایجاد رضایتمندی از بورس تحصیلی در مناطق کم‌برخوردار، کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های مختلف و کسب رتبه‌های برتر در کنکور سراسری بود.

استاندار خوزستان افزود: ما تلاش می‌کنیم که پروژه‌های اجتماعی را در استان اجرا کنیم و شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل را ادامه دهیم. همچنین من دستور اجرای طرح بورس تحصیلی را مجددا برای امسال با محوریت مناطق محروم و با گستره بیشتری خواهم داد. آموزش و پرورش متعلق به همه ما است. همه ظرفیت‌های دولت و دستگاه‌ها باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرند.

شریعتی ادامه داد: مسئول بازگشایی مدارس در شهرستان‌ها فرماندار، در بخش‌ها بخشدار و در روستاها دهیاران هستند. باید همه امکانات را برای این مساله بسیج کنیم. باید به من گزارش شود که کدام یک از فرمانداران، بخشداران یا دهیاران به خوبی همکاری کرده‌، یا کدام یک در این کار کوتاهی کرده است. ما خود را مکلف می‌دانیم که در کنار آموزش و پرورش باشیم تا امسال با جدیت و با کیفیت بهتری مدارس را بازگشایی کنیم.

وی افزود: دهیاری‌ها و بخشداری‌ها باید از اعتبارات خود برای زیباسازی و اصلاح شرایط مدرسه و بازگشایی آن استفاده کنند. مدرسه برای آموزش است و این برای ما یک سرمایه‌گذاری درازمدت است. دهیار، بخشدار، فرماندار و شهردار موظف هستند که در این حوزه هزینه کنند و باید گزارش این کار را به من بدهند.

استاندار خوزستان گفت: علاوه بر دو دانش‌آموزی که رتبه یک ریاضی و رتبه 9 تجربی را در کنکور سراسری کسب کردند، ما دانش‌آموزی از عشایر رامهرمز داشتیم که رتبه 275 را کسب کرد. همچنین یکی از دانش‌آموزان باغملک رتبه 17 را کسب کرد. رتبه‌های زیر هزار ما در کشور در سال 95، 37 رتبه بود که این عدد در سال 96 به 79 رتبه و در سال 97 به 139 رتبه افزایش پیدا کرد. باید زمینه را فراهم کنیم که از خوزستان همیشه اخبار خوب به سایر نقاط کشور برده شود. البته مسائل و مشکلات نیز باید گفته شوند اما در کنار آن‌ها خبرهای خوب نیز باید بیان شوند.

شریعتی تصریح کرد: در یکی دو سال گذشته، کشور با مشکلات جدی مواجه بوده است و دولت ناکامی‌هایی نیز داشته است. نمی‌خواهیم این مساله را کتمان کنیم. اما باید دید دولت با چه مشکلاتی مواجه بوده است. دولت با ابرقدرتی دست و پنجه نرم کرده است که به هم‌قطاران اروپایی خود گفته بود شما سه ماه با ایران همکاری نکنید، جمهوری اسلامی نابود می‌شود. چنین فردی خود نیز تمام اهرم‌های خود را به کار می‌گیرد تا آنچه را وعده داده است، محقق کند. اما می‌بینیم که بیش از یک سال از این مساله گذشته است، اما کشور هنوز دارد به خوبی اداره می‌شود. البته مشکلاتی هست، اما قدمی در مسیری که هدف دشمنان بوده است، برداشته نشده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار