تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۸۶۳۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم همکاری دستگاه‌ها با آموزش و پرورش برای ارتقا جایگاه آن
 معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه رتبه آموزش و پرورش استان در جایگاه پایینی در کشور قرار دارد و این رتبه در شان استان نیست، تاکید کرد: باید سایر دستگاه‌های حوزه فرهنگی در کنار حوزه آموزش و پرورش قرار گیرند تا بتوانیم انتظار تغییر، تحول و ارتقا داشته باشیم.
  علی‌حسین حسین‌زاده در شورای اداری خوزستان که امروز یکشنبه (3 شهریورماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: موفقیت دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری را تبریک می‌گویم اما در بحث عدالت آموزشی مردم از ما می‌پرسند که چند نفر از دانش‌آموزانی که در کنکور سراسری رتبه کسب کرده‌اند در مدارس دولتی درس خوانده‌اند؟ چند نفر از آن‌ها از روستاها و عشایر هستند؟

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود در هیات دولت اشاره کردند که پیشرفت و توسعه مطلوب است، اما پیشرفتی که با عدالت همراه نباشد، مطلوب ما نیست. در حوزه آموزش نیز این مساله برای ما مهم است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: یکی از رویکردهای ما در حوزه آموزش، توجه به مناطق کم‌برخوردار و محروم بوده است. رتبه آموزش و پرورش استان در کشور در جایگاه پایینی قرار دارد. این رتبه در شأن استان و فرزندان این مرز و بوم نیست. ما به برنامه‌ریزی، توجه بیشتر و شجاعت در تصمیم‌گیری نیاز داریم. همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند. آموزش و پرورش نمی‌تواند به صورت ایزوله کار کند. باید سایر دستگاه‌های حوزه فرهنگی در کنار حوزه آموزش و پرورش قرار گیرند تا بتوانیم انتظار تغییر، تحول و ارتقا داشته باشیم.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: به دستور استاندار اقداماتی در زمینه آموزش و پرورش انجام شده است. در همین راستا طرح جوانه را اجرایی کردیم و از بین حدود 100 هزار نفر از مناطق محروم، به بیش از هزار نفر بورسیه تحصیلی دادیم. این افراد هم حمایت معنوی دریافت می‌کنند و هم حمایت مالی. همچنین طرح بازماندگان از تحصیل در استان اجرایی شد و تقریبا همه کسانی که در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده بودند، توسط خود آموزش و پرورش و سمن‌ها شناسایی شدند. با تلاش‌هایی که انجام شده است، تعداد زیادی از این افراد مجددا به چرخه آموزش بازگشتند. این طور نیست که این بچه‌ها تنها در مدرسه ثبت‌نام کرده باشند، بلکه آموزش آن‌ها بعد از بازگشت به تحصیل نیز در مدارس رصد می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار