تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۸۶۳۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم امیدیه ۳۵۰هزار پاکت سیمان برای ساخت صحن حضرت زینب(س) در کربلا اهدا می کنند
 مردم متدین و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) امیدیه در جشنواره" نشان محبت" که روز یکشنبه در سالن اجتماعات شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری برگزار شد اعلام کردند برای ساخت صحن جدید حضرت زینب(س) در کربلای معلا ، ۳۵۰هزار پاکت سیمان در مدت یک سال اهدا می کنند.

  رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در این جشنواره با تقدیر از مردم امیدیه در مشارکت در اجرای پروژه های بازسازی حرم های مطهر در عراق و سوریه گفت:مردم امیدیه در مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه پیشتاز بوده اند و این افتخاری بزرگ برای این شهرستان است.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: مشارکت مردم امیدیه در بازسازی عتبات عالیات نشان داد که هرگاه مردم به صحنه بیایند همه موانع برطرف می شود.
وی با بیان اینکه اجرا و مشارکت پررنگ در اجرای پروژه های عظیم بازسازی حرم های مطهر در سوریه و عراق بدون مشارکت مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارات(ع) خوزستان به خصوص شهرستان امیدیه امکان پذیر نبود افزود: به برکت این مشارکت خالصانه ، روند ساخت و ساز در حرم های مطهر سرعت می گیرد.
قاسم حیدری مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات امیدیه نیز گفت:جذب هدایای مردمی برای بازسازی حرم های مطهر در عراق و سوریه با مشارکت و محوریت ستاد بازسازی عتبات عالیات این شهرستان انجام می شود.
وی گفت: برای پروژه های بازسازی عتبات عالیات تنها از هدایای مردمی استفاده می شود و یک ریال از اعتبارات دولتی استفاده نشده و نخواهد شد.
پروژه عظیم ساخت صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) از تل زینبیه تا خیمه گاه در کربلای معلا از پارسال شروع شده است و ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در این پروژه نقش محوری دارد.
ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان به برکت مشارکت خالصانه و مومنانه استان در یک دهه اخیر در چند پروژه بازسازی اعتاب مقدسه از جمله طلاکاری ایوان حرم حضرت علی(ع) ، طلاکاری گنبد حرم علوی ، بازسازی کامل حرم مطهر حضرت زینب(س) در دمشق سوریه و صحن حضرت فاطمه(س) در نجف اشرف مشارکت کرده است.
در نخستین جشنواره نشان محبت اعلام شد امسال نیز مردم سخاوتمند و متدین امیدیه ، موکب اربعین را در گذرگاه مرزی شلمچه برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) با کمک ها و هدایای مردمی برپا می کنند.

مردم خوزستان برای ششمین سال متوالی با برپایی بیش از یک هزار  موکب خود را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی از سراسر کشور و زائران خارجی در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه و در شهرها ، روستاها و مسیرهای منتهی به این گذرگاه های مرزی آماده می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار