تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۸۶۵۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت زمان اجرای مصوبه فروردین ۹۶درباره خوزستان را تمدید کند
 استاندار خوزستان خواستار تمدید مصوبه ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ هیئت دولت با عنوان «مشخص کردن وظایف دستگاه‌ های مختلف برای رفع مشکلات خوزستان» تا پایان سال ۱۴۰۰ شد.

 غلامرضا شریعتی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان خوزستان گفت: این مصوبه نشانه اهتمام دولت به استان خوزستان و رفع مشکلاتی است که شهروندان در حوزه ریزگردها، آب و فاضلاب، کشاورزی و محیط زیست با آنها رو به رو هستند.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات بودجه ای اما شاهد توجه دولت به منابع مالی برای اجرای این مصوبه در استان خوزستان هستیم.

نماینده عالی دولت از مهم ترین بند این پروژه را طرح آبرسانی غدیر عنوان کرد و گفت: در این مصوبه تنها بندی که اجرایی نشد طرح ۵۵۰ هکتاری است که وزارت نیرو برای تخصیص آب آن زیر بار نمی رفت تا اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور به موضوع ورود کرد و موافقت این وزارتخانه برای جلب کرد.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این نشست به پروژه فرودگاه جدید اهواز در اتوبان اهواز- ماهشهر اشاره کرد و گفت: بخشی از سرمایه گذاری در این پروژه از طریق فروش زمین کنونی فرودگاه اهواز تامین خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: این فرودگاه در راستای بهبود شاخص های حمل و نقل در استان انجام می شود و در همین راستا تجهیزات لازم برای انجام پرواز از اهواز با شرایط جوی نامناسب هم تامین و نصب شده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت جاده های استان، افزود: خوشبختانه دولت اهتمام خوبی برای این موضوع نسبت به استان دارد که از جمله آن اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به جاده اهواز- ایذه است.

استاندار خوزستان همچنین به ضرورت اجرای بزرگراه رامهرمز- بهبهان از سمت اهوزا به شیراز تاکید کرد و گفت: تکمیل این پروژه به یک هزار و ۵۰۰ ریال اعتبار نیاز دارد که با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همراه بود تا در سال ۱۳۹۹ این مسیر نیز به بهره برداری برسد.

شریعتی همچنین مسیر سوسنگرد- چذابه را یکی از اولویت های استان به ویژه در ایام اربعین دانست و گفت: تا کنون برای این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال درنظر گرفته شده اما تکمیل آن به ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز داشت که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور با ابلاغ آن موافقت کرد.

خوزستان برنامه مشخصی در زمینه توسعه بنادر ندارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بخش دیگری از این نشست با اشاره سهم قابل توجه کشورهای همسایه و بخصوص عراق در حمل و نقل دریایی، گفت: درحالی که ما به عنوان استان همجوار با کشور عراق محسوب می شویم اما این کشور در حال برنامه ریزی تعیین چشم انداز های جدی در بخش توسعه بنادر است.

امید حاجتی یادآرو شد: استان خوزستان برنامه مشخصی در بخش توسعه بنادر ندارد و این موضوع به دلیل سیاستگذاری های ملی است که در این بخش صورت می گیرد و این موضوع ناشی از نبود استراتژی مشخصی برای توسعه ظرفیت بنادر در کشور محسوب می شود.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان همچنین به مشکلات حمل و نقلی استان در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: خوزستان در حال حاضر ۱۳۳ نقطه حادثه خیر دارد.

وی جایگاه خوزستان در زمینه تصادفات جاده ای را استام سوم در کشور عنوان کرد و گفت: رفع نقاط حادثه خیز به بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار