تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۸۶۵۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرجی و گرما میهمان خوزستانی ها
  مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:گرمای ۴۷درجه و پدیده شرجی و رطوبت بالا به خصوص در مناطق جنوبی استان تا ۲ روز آینده تداوم خواهد داشت.

محمد سبزه زاری افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و مدل های خروجی هواشناسی تا روز یکشنبه هفته آینده همچنان شاهد فعالیت جریانات مرطوب جنوبی و افزایش رطوبت و شرجی در مناطق ساحلی و مرکزی استان خواهیم بود.

در روزهای اخیر افزایش رطوبت بالا(شرجی) مردم خوزستان را کلافه و بی حوصله کرده است و انگیزه مردم را برای سفر به مناطق همجوار و خوش آب و هوای کشور افزایش داده است.
وی افزود: در ۲ روز آینده  افزایش تدریجی  دما  در مناطق مرکزی و غربی استان و ناپایداری جوی در با افزایش ابرو احتمال رگبار و رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای در ارتفاعات شمال، شمال شرق و شرق استان پدیده غالب جوی خواهد بود.

به گفته وی بیشترین میزان رطوبت در شهرهای ماهشهر با ۸۷، هندیجان۸۶، شادگان۸۲، کشاورزی اهواز۷۹، اهواز۷۰، بستان۶۹، گتوند۶۷، شوش۶۴ و آبادان ۶۰درصد بوده است.
بنا به این گزارش در چند روز آینده آبهای شمالی خلیج فارس آرام وبدون پدیده خواهد بود ولی نسیم دریا به خشکی و متعاقب آن افزایش رطوبت نسبی در مناطق نزدیک به سواحل تداوم خواهد داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار