تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۸۶۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسارت قلعه چنعان در جنگ نابرابرمحرومیت‌ها
روستای قلعه چنعان در جنوب شرق اهواز و در کنار شرکت صنایع فولاد خوزستان با مسافتی کمتر از 12 کیلومتر از مرکز شهر اهواز است، در زمستان سال 91 با آمدن وزیر وقت کشور و درخواست مسوولان استانی مبنی بر تبدیل منطقه کوت‌عبداله اهواز به شهرستان کارون شهرها و روستاهای ربیع، قلعه چنعان، کوت‌عبداله و شیرین‌شهر به عنوان بخشی از این شهرستان نام گرفتند که در این گزارش روند پیشرفت روستای قلعه چنعان در گفت‌وگو با فرماندار این شهرستان بررسی شده است.

پیشرفت‌ها قابل توجه بوده است

معصومه خنفری، فرماندار کارون ضمن اشاره به نامشخص بودن جمعیت این روستا، عنوان کرد: جمعیت سرشماری شده این روستا حدود 18هزار نفر اعلام شده اما اهالی این منطقه مدعی هستند که تعداد آن‌ها بیشتر از این رقم می‌باشد و واقعیت نیز همین است.

وی افزود: اما ما نمیتوانیم بر آمار جمعیت آن‌ها رقمی اضافه کنیم چرا که اغلب اهالی در سیستم سرشماری کشور در جای دیگری ثبتنام کرده‌اند و کدملی آن‌ها با وجود سکونت یا حتی عدم سکونت در قلعه چنعان به نام منطقه دیگری ثبت شده است.

فرماندار کارون در پاسخ به وضعیت رسیدگی به مشکلات روستای قلعه چنعان گفت: روستای قلعه چنعان نسبت به 3 الی 4 سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است؛ وجود مشکلات بسیار، قطعا قابل انکار نیست و شهرستان کارون حاشیه شهر اهواز بوده است به همین دلیل انتظار نداریم که به صورت ناگهانی برای مثال به یکی از مناطق برجسته اهواز مانند کیانپارس تبدیل شود.

وی افزود: وجود مشکلات امری طبیعی است چرا که در گذشته کارون حاشیه شهر اهواز و قلعه چنعان نیز حاشیه شهرستان کارون بوده است اما تا به امروز خدمات قابل توجهی صورت گرفته است.

اتوبان قلعه چنعان، بهترین اتوبان شهرستان کارون

خنفری در تشریح خدمات صورت گرفته بیان کرد: اهالی کوت‌عبداله در گفت‌وگو با من همیشه اعلام میکنند که خواستار این هستند که همان اندازه که به روستای قلعه چنعان رسیدگی کرده‌ایم به شهر آن‌ها نیز توجه کنیم.

وی افزود: در گذشته بسیاری از خیابان‌های این روستا گلی بودند اما در حال حاضر آسفالت شده‌اند  و جدول‌کشی‌ها انجام شده است؛ همچنین تدارک یک سالن ورزشی را برای این روستا در نظر داریم؛ اتوبان قلعه چنعان نیز یکی از بهترین اتوبان‌های شهرستان کارون است و روشنایی این روستا تامین شده است.

پیشرفت 80درصدی احداث درمانگاه قلعه چنعان

فرماندار شهرستان کارون در پاسخ به خدمات درمانی ارائه شده در روستا اظهار کرد: درمانگاه روستای قلعه چنعان در حال احداث است و این پروژه بیش از 80درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما با مشکلاتی که پیمانکار به دلیل نیاز به اعتبارات تکمیلی برای پروژه به وجود آورد، گسترش پروژه‌ها در قلعه کوچک تا تامین اعتبار متوقف شده است.

وی افزود: کار کردن در این روستا به علت اینکه خارج از طرح هادی است کمی مشکل ساز است و دهیاری توانایی تامین هزینه‌ها را به تنهایی ندارد و نیاز به همکاری راه و شهرسازی جهت تکمیل اعتبارات است اما روند تکمیل پروژه‌ها با تکمیل اعتبارات ادامه پیدا خواهد کرد.

نمی‌گویم مشکلی نیست 

خنفری اظهار کرد: قلعه چنعان نسبت به سایر مناطق پیشرفت خوبی داشته است، در گذشته قلعه کوچک غرق در فاضلاب بود و دیوار خانه‌ها به دلیل رها شدن فاضلاب در سطح معابر تا مرز شوره زدن نیز پیش می‌رفت.

وی افزود: هرگز نمی‌گویم که مشکلی وجود ندارد و مشکلات زیاد است  اما در حال حاضر بخش قابل توجهی از معضلات این روستا رفع شده است تا جایی که همه به پیشرفت خوب آن نسبت به گذشته صحبت می‌کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار