تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۸۶۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قهرمانی تیم های کشتی، فوتبال و بسکتبال خوزستان در المپیاد استعدادهای برتر
 معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: تیم های کشتی، فوتبال و بسکتبال سه نفره خوزستان با درخشش در رقابت های قهرمانی المپیاد استعدادهای برتر کشوری به مقام نخست دست یافتند.

ابراهیم نصیری بیان کرد: عملکرد ورزشکاران نونهال خوزستان نسبت به دوره های گذشته این المپیاد بهتر بوده و تاکنون توانستند هفت طلا، چهار نقره و ۱۷ برنز در رشته های مختلف کسب کردند. 

وی افزود: المپیاد استعدادهای برتر ورزشی از پارسال در تقویم فدراسیون ها مصوب شد و این رقابت ها با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود. 

وی بیان کرد: مسابقات بسکتبال ۳×۳ المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور امروز با شرکت ۲۵ تیم در ارومیه به پایان رسید که به قهرمانی تیم پسران خوزستان منجر شد.

نصیری افزود: تیم بسکتبال پسران خوزستان با کسب هفت پیروزی مقابل تیم های خراسان جنوبی، همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان ، ایلام، آذربایجان شرقی، و در مسابقه پایانی مقابل چهارمحال و بختیاری به پیروزی رسید تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

وی گفت: مسابقات کشتی فرنگی نیز در اردبیل برگزار شد و تیم خوزستان با اقتدار و با کسب پنج طلا، چهار نقره و یک برنز به مقام نخست رقابت های استعدادهای برتر دست یافت. 

نصیری ادامه داد: مسابقات فوتبال پسران زیر ۱۲ سال المپیاد استعدادهای برتر کشور نیز از دوم شهریور به مدت هشت روز با حضور ۳۱ تیم در کرج برگزار شد که خوزستان به نشان طلای این مسابقات دست یافت.

وی افزود: در مسابقه پایانی فوتبال تیم منتخب خوزستان با غلبه بر تهران به قهرمانی رسید. این بازی در وقت قانونی با تساوی یک بر یک به پایان رسید ولی خوزستان در ضربات پنالتی تهران را شکست داد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: دنبال شکوفایی در ورزش استان هستیم لذا بیشتر برنامه های خود را به بخش پایه ها اختصاص داده تا بتوانیم استعدادهای ناب تمامی رشته ها را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه رده سنی پایه زیربنای هر رشته ورزشی است که باید به آن توجه کرد افزود: در بخش نونهالان استعدادهای بسیار خوبی داریم که باید با برگزاری مسابقات مختلف سطح آمادگی آنها را حفظ کنیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار