تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۸۶۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مساله درمان جامعه ایثارگری قابل چشم‌پوشی نیست
  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از مساله درمان جامعه ایثارگری نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم زیرا میانگین سن والدین شهدا به ۸۵ سال و جانبازان مسن ۶۵ تا ۷۰ سال رسیده است و مشکلات‌ درمانی آنان به بررسی و پیگیری نیاز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی روز شنبه در حاشیه افتتاح کتابخانه عمومی شهید بصیری پور در بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه بنیاد شهید در حوزه معیشتی خانواده‌های ایثارگران گفت: آنچه سال گذشته و امسال به عنوان شعار بنیاد شهید اعلام شده مساله درمان بوده و  از جامعه ایثارگری عذرخواهی می‌کنیم که هنوز نتوانستیم درمان کامل را به خاطر مشکلات و نارسایی‌ها انجام دهیم ولی تلاش‌ها ادامه دارد. 

وی اظهار داشت: در حوزه اشتغال، درمان، شهریه دانشجویی و سایر نیازهای جامعه ایثارگران فعالیت‌هایی دنبال می‌شود.

معاون رئیس جمهوری افزود: اخیرا به خاطر تحریم‌ها مشکلاتی برای کشور ایجاد شده که بنیاد شهید هم در حاشیه آن قرار گرفته ولی سعی می‌شود تا می‌توانیم مسایل و مشکلات که مهمترین آن مساله درمان است را پیگیری کنیم.

وی گفت: هدف از سفر به استان‌ها در مرحله اول دیدار با خانواده شهدا و جامعه ایثارگری است تا به سفارش مقام معظم رهبری از نزدیک به آنها سر بزنیم. 

شهیدی بیان کرد: آنچه امروز در کشور موفقیت و پیشرفت داریم و اگر می‌توانیم در برابر ابرقدرت‌ها بیاستیم به خاطر فداکاری ایثارگران است بنابراین ما مدیون هستیم و باید به آنها سر بزنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سومین سفرش به خراسان جنوبی است اظهار داشت: در سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران فرصتی که داریم مشکلات را دریافت و مسایل و پیشنهادات را به مرکز منتقل می‌کنیم. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه اغلب خانواده شهدا و ایثارگران برای خود درخواستی ندارند گفت: معمولا خانواده‌های شهدا و ایثارگر بیشتر برای جامعه، کشور و امور فرهنگی تقاصاهایی دارند که در مرکز مطرح می‌کنیم. 

وی افتتاح کتابخانه شهید بصیری پور و ساختمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی را از برنامه های این سفر ذکر کرد و افزود: از ساختمان مسجد، کتابخانه و وضعیت سالن‌های مطالعه لذت بردم و در رابطه با تامین کتاب با موضوع ایثار و شهادت و بخشی از درخواست‌هایی که امام جماعت مسجد داشتند، کمک‌هایی خواهیم داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار