تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۸۶۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخصیص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای صنایع آسیب‌دیده از سیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از تخصیص 2 هزار و 636 میلیارد ریال به منظور جبران خسارات و بارسازی واحدهای آسیب‌دیده ناشی از سیل فروردین 98 به استان خوزستان خبر داد.

امیر حسین نظری  اظهار کرد: هیات وزیران به پیشنهاد وزارت کشور و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ 4500 میلیارد ریال را به منظور جبران خسارات و بارسازی واحدهای آسیب دیده ناشی از سیل فروردین 98 به بخش صنعت کشور اختصاص داده است .

وی افزود: سهم استان خوزستان جهت جبران خسارت ناشی از سیلاب به زیرساخت‌های صنعت، معدن و تجارت در قالب تسهیلات مبلغ 2636 میلیارد ریال و معادل 58 درصد کل مبلغ تخصیصی به صنعت در کشور است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه بدهی، معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نمی‌شود، تصریح کرد: سود کارمزد این تسهیلات در مناطق روستایی 4 درصد و در مناطق شهری 5 درصد است.

نظری خاطر نشان کرد: تاکنون دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی بررسی و تخصیص تسهیلات خسارت سیل ابلاغ نشده است اما امیدواریم با ابلاغ آن و با هماهنگی بانک عامل سریعاً در استان عملیاتی شود تا شاهد جبران برخی از خسارت‌های وارد شده به بخش صنعت استان باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار