تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۸۶۸۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صاحب آزمایشگاه متخلف عیارسنجی طلا در اهواز محکوم شد
 مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: صاحب یک آزمایشگاه متخلف عیارسنجی طلا در اهواز به یک سال حبس تعزیری و پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

رضا دهدشتی زاده بیان کرد: در بازرسی انجام گرفته از طلافروشی های خوزستان، یک واحد طلافروشی که بدون اخذ پروانه استاندارد و تجهیزات لازم با عنوان آزمایشگاه عیارسنجی طلا اقدام به عیارسنجی و تخلف در بازار طلای این استان می کرد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی در ادامه افزود: دادگاه این واحد صنفی متخلف را به یکسال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی به دولت محکوم کرد.

دهدشتی زاده گفت: بر اساس ماده ۱۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال۹۶ سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی کشور در تعیین عیار رسمی مصنوعات فلزی گران‌بها است.

مدیرکل استاندارد خوزستان بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از حد استاندارد با تلفن ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان تماس بگیرند.

بر اساس گزارش ایرنا در تیر امسال نیز چهار واحد صنفی طلافروشی متخلف در اهواز به هشت سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند و هفته گذشته نیز یک طلا فروش در اهواز به دلیل ممانعت از بازرسی استاندارد به ۴۰ میلیون ریال پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار