تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۸۶۸۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مودیان مالیاتی خوزستان از بخشودگی۱۰۰درصدی جرایم استفاده کنند
  مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان گفت: مودیان مالیاتی می توانند با پرداخت اصل مالیات قطعی شده و جرایم غیرقابل بخشش، ازبخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش تا پایان مهر امسال استفاده کنند.

جهانشاه ارزیانی بیرگانی بیان کرد: بخشنامه اخیر بخشودگی سازمان امور مالیاتی کل کشور با موضوع جرایم مالیاتی قابل بخشش مربوط به ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتی های مستقیم است که شامل مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷ و ۱۹۹ قانون مالیات های مستقیم و مواد ۲۲و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

وی ادامه داد: بر این اساس آن دسته از مودیان اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که نسبت به پرداخت مانده بدهی قطعی شده خود ( اعم از اصل بدهی و جرایم غیرقابل بخشش) اقدام کنند به عنوان مودیان خوش حساب تلقی و مورد بخشودگی قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم منوط به پرداخت بدهی قطعی شده تا پایان مهر است، افزود: همچنین تا پایان آبان ماه این بخشودگی به ترتیب برای واحدهای تولیدی ۹۸ درصد و واحدهای غیرتولیدی ۹۶درصد خواهد بود.

کاهش پلکانی میزان بخشودگی تا پایان سال

ارزانی ادامه داد: همچنین در صورتی که مودیان تا پایان آذر اصل مالیات قطعی شده و جرایم غیرقابل بخشش خود را پرداخت کنند می توانند از بخشودگی ۹۶درصد در بخش تولیدی و ۹۲درصد در بخش واحدهای غیرتولیدی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: بخشودگی برای اشخاص حقیقی و حقوقی که تا پایان دی ۹۸ اصل مالیات و جرایم غیر قابل بخشش را پرداخت کنند نیز به ترتیب برای واحدهای تولیدی ۹۴ درصد و واحدهای غیرتولیدی ۸۸ درصد است و در صورتی که این پرداختی ها تاپایان بهمن انجام شود واحدهای تولیدی و غیرتولیدی به ترتیب شامل ۹۲ و ۹۴ درصد بخشودگی جرایم خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در خصوص مودیانی که در نهایت تا پایان اسفند ۹۸ نسبت به پرداخت بدهی قطعی شده و جرایم مالیاتی غیرقابل بخشش خود اقدام کنند، گفت: در واحدهای تولیدی از ۹۰درصد و در واحدهای غیرتولیدی از   ۸۰ درصد بخشودگی جرایم بهره مند می شوند.

ارزانی خاطرنشان کرد: بخشنامه بخشودگی مالیاتی در جهت حمایت و تشویق به خوش حسابی فعالان اقتصادی در سال رونق تولید صادر و ابلاغ شده است.

بر اساس این گزارش، این دوره از بخشودگی جرایم بر اساس بخشنامه ۲۰۰/۹۸/۴۱ در هشتم مرداد ابلاغ شده و همه مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی می‌ توانند از مزایای آن استفاده کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار