تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۸۶۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیات شنا خوزستان استخری در اهواز ندارد
مسئول روابط عمومی هیات شنای خوزستان گفت: نبود استخر مناسب در اهواز که روزانه در اختیار این هیات باشد مانع از پیشرفت این رشته شده و باعث می‌شود که در مسابقات نتوانیم افتخارآفرینی کنیم.

غلامرضا منصوری بیان کرد: هیات شنای خوزستان استخر مناسبی در اختیار ندارد که بتواند در بحث آموزش و استعدادیابی برنامه های خود را اجرایی کند. تمامی استخرها را به پیمانکاران می دهند و آنها هم دنبال درآمدزایی بوده و پرورش شناگر برای آنها مهم نیست.

وی بیان کرد: اکنون یک نوجوان و جوان برای یک بار رفتن به استخر باید بلیت ۱۵۰ هزار ریالی تهیه کند که برای آنها هزینه سنگینی است. دیگر استان های کشور آن قدر استخر خوب دارند که در شنا از ما جلو زدند و در برخی از مسابقات با چندین تیم شرکت می کنند.

مسئول روابط عمومی هیات شنای خوزستان گفت: تنها موضوعی که باعث می شود شنای خوزستان از دیگر استان ها عقب بماند نبود استخر است؛ هیات شنای استان های دیگر مثل اصفهان، مرکزی ،خراسان رضوی و ... استخرهای فراوانی در اختیار دارند و تمرینات تیمشان مجانی است اما ما باید برای این موضوع هزینه کنیم.  

وی ادامه داد: الان تنها یک استخر در اختیار هیات شنای اهواز است که علاوه بر فرسوده بودن، ۲۵ متری بوده و چون ابعاد آن استاندارد نیست قابل استفاده در مسابقات کشوری نیست، داشتن استخر مناسب مهمترین ابزار برای پیشرفت رشته شنا است که از آن بی بهره هستیم.

منصوری گفت: هر ساله لیگ شنای خوزستان را برگزار می کنیم ولی چون استخر استانداردی نداریم، نمی توانیم میزبانی مسابقات کشوری را بگیریم، ما به استخر ۵۰ متر با سکو نیاز داریم که در اهواز موجود نیست.

مسئول روابط عمومی هیات شنای خوزستان در خصوص مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور گفت: چندی پیش در این مسابقات شرکت کردیم که متاسفانه هیچ مقامی کسب نکردیم.

خوزستان در لیگ برتر واترپلو ۲ نماینده دارد

وی در خصوص رقابت های لیگ برتر واترپلو و حضور تیم های خوزستانی در این مسابقات گفت: مسابقات لیگ برتر واترپلو کشور از مهر امسال آغاز می شود و تیم های نفت امیدیه و پالایش نفت آبادان به عنوان ۲ نماینده در این پیکارها حضور دارند.

منصوری افزود: خوشبختانه بیشتر بازیکنان هر ۲ تیم از شناگران خوزستانی هستند که این موضوع باعث می شود در آینده شاهد حضور بیشتر بازیکنان استان در تیم های ملی باشیم. هم اکنون در رده های سنی پایه واترپلو در سطح کشور قوی هستیم و در مسابقات کشوری حرفی برای گفتن داریم.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار