تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۸۶۹۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ظرفیت های محرم دزفول شناسایی و برجسته شوند
  امام جمعه دزفول گفت: دزفول استعداد ها و توانمندی های زیادی بویژه در برگزاری آیین های عزاداری محرم و صفر دارد که باید شناسایی و برجسته شوند.

 حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی  روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به پیشینه تاریخی و توانمندی های دزفول اشاره کرد و افزود: شهرستان دزفول در تمام زمینه ها بویژه برگزاری آیین های عزاداری های ماه محرم ظرفیت دارد که زیاد مورد توجه قرار نگرفته اند.
وی با اشاره به برگزاری آیین های عزاداری در شهرستان دزفول گفت: در هیچ نقطه ای از کشور به این عظمت عزاداری با کمیت و کیفیت بالا برگزار نمی شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول افزود: شب به شب عظمت و شکوه عزاداری در نقاط مختلف دزفول از نظر کمی و کیفی بیشتر می شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: نوحه های برخی از مداحان دزفول با سبک های متفاوت و کیفیت بالا خوانده می شوند که باید این مداحان و نوحه ها بیشتر برجسته شوند.
وی ادامه داد: هر ساله جوانان علاقه مند به آیین های عزاداری محرم و صفر رویش دارند که باید حفظ و تقویت شوند.
امام جمعه دزفول گفت: سرمایه های دزفول تا در قید حیات هستند حمایت و برجسته شوند و آیین های نکوداشت این افراد برگزار شود.
وی به اهمیت مسایل فرهنگی اشاره کرد و افزود: مسایل اساسی و فرهنگی دزفول بیشتر مورد توجه قرار گیرند و به مسایل سیاسی و حاشیه ای دامن زده نشود.
هیات های عزاداری دزفول در نظافت شهر همکاری کنند
عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز درخصوص نظافت شهر در برگزاری آیین های عزاداری گفت: هیات های عزاداری در حفظ نظافت شهر کمک و همکاری کنند تا شهر پاکیزه بماند و مداحان نیز در این خصوص به عزاداران تذکر دهند.
فرهاد جاموسی در ادامه به برگزاری برنامه های عزاداری هیات های دزفول اشاره و تاکید کرد: عکس شهدا، علما و مقام معظم رهبری در هیات های عزاداری دزفول نصب شود.
وی با تاکید بر حضور روحانیت در هیات ها گفت: نیاز است در تمام هیات ها روحانیون نیز حضور داشته باشند تا برنامه های عزاداری با کیفیت تر برگزار شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار