تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۸۶۹۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان:‌
حوزه‌های علمیه و روحانیت باید دغدغه‌مند برای مردم باشند
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با بیان این‌که حوزه‌های علمیه و روحانیت باید دغدغه‌مند برای مردم باشند گفت: روحانیتی که دغدغه مردم را ندارد نمی‌تواند در سطح جامعه از اثرگذاری لازم برخوردار باشد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز در نشست صمیمی با معاونان مرکز مدیریت و مدیران حوزه‌های استان، به ضرورت توجه حوزه‌های علمیه به مباحث قرآنی اشاره و اظهار داشت: این مباحث به‌عنوان حلقه مفقوده هستند که مدیران مدارس علاوه بر فقه و اصول باید به آن توجه‌ ویژه‌ای داشته باشند.

وی به پیگیری به عنوان لازمه مدیریت اشاره و بیان کرد: پیگیری مسائل و مباحث مربوط به حوزه‌های علمیه خوزستان را وظیفه می‌دانم که در سفرهای شهرستانی علاوه بر دیدار با ائمه جمعه، از ابتدای سالت تحصیلی و بازگشایی مدارس بازدید خواهم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با بیان این‌که حوزه‌های علمیه و طلاب در سیل خوزستان خوش درخشیدند، ادامه داد: طلاب در سیل خوزستان با حضور خود در کمک‌رسانی به مردم تبلیغات سوءدشمن را از بین بردند و دیدگاه‌ها را به حوزه‌های علمیه و طلاب تغییر دادند.

وی با اشاره به این‌که امروزه صرفا برگزاری منبر جوابگو نیست، عنوان کرد: باید مثل ائمه اطهار(ع) و مراجع تقلید بین مردم حاضر شد و مشاهده خشم وهابیت و یمانی‌ها، گویای موفقیت در عملکرد روحانیت است.

موسوی‌فرد با بیان این‌که نماز بدون ولایت به درد نمی‌خورد اظهار داشت: شیطان باوجود 4 هزار سال عبادت اما در نهایت به‌دلیل عدم اطاعت از ولایت، از درگاه الهی رانده شد. بعضی از اصحاب پیامبراکرم(ص) در جنگ‌های متعدد حضور داشتند اما در نهایت به دلیل عدم تبعیت از ولایت رد شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به ورود با مباحث حوزوی اما باید فرصت داده شود، بیان کرد: دشمن نمی‌تواند روحانیت را در کنار یکدیگر ببیند و مدیران حوزه علمیه در صف‌بندی اسلامی ناب محمدی از اسلام آمریکایی نقش به‌سزایی برعهده دارند.

وی با اشاره به منفعت‌طلبی و دنیاگرایی به عنوان علت وقوع حادثه کربلا، گفت: امام راحل و رهبر انقلاب برخودداری از روحیه اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی در مسئولان تأکید بسیاری دارند.

موسوی‌فرد با بیان این‌که حوزه‌های علمیه و روحانیت باید دغدغه‌مند برای مردم باشند اظهار داشت: روحانیتی که دغدغه مردم را ندارد نمی‌تواند در سطح جامعه از اثرگذاری لازم برخوردار باشد. حوزه‌های علمیه باید در جذب اساتید علاوه بر ملا و درسخوان بودن، تهذیب نفس را نیز مورد توجه قرار دهند.

در بخش دیگر، حجت الاسلام محمد نعمت‌تبار معاون آموزش حوزه‌ علمیه خوزستان اظهار داشت: بیش از 50 مدرسه علمیه، چندین مؤسسه و یک مدرسه غیرحضوری برای طلاب شاغل در استان خوزستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به تعداد بالای طلاب در سطح استان خوزستان، عنوان کرد: این مسئله با توجه به کمبود نیروی انسانی، نظارت بر عملکرد طلاب و حوزه‌های علمیه را سخت کرده است. در سه مدرسه علمیه نظام آموزشی جدید را اجرایی و 20 حوزه علمیه نیز درخواست نظام جدید را کرده‌اند.

نعمت‌تبار با بیان این‌که قریب به نصف حوزه‌های علمیه خوزستان در سال تحصیلی جدید، نظام آموزشی جدید را اجرایی می‌کنند، بیان کرد: از مهم‌ترین رسالت‌های معاونت آموزش برگزاری کلاس‌ها، انتخاب درس و ارائه آنها به طلاب، برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی است.

همچنین نشست صمیمی معاونان مرکز مدیریت و مدیران مدارس علمیه خوزستان با حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز به مناسبت نزدیکی بازگشایی مدارس برگزار شد.

در این نشست نخست تعدادی از معاونان مرکز مدیریت استان خوزستان به بیان عملکرد معاونت‌های خود پرداختند و به بیان برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال تحصیلی جدید جهت ارتقای علمی طلاب پرداختند.

در ادامه تعدادی از مدیران حوزه‌های علمیه استان خوزستان به بیان گزارش عملکرد حوزه علمیه در زمینه تعداد طلاب، مسائل تبلیغی و تهذیبی، آموزشی و پژوهشی و نیازهای مدارس پرداختند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار