تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۸۶۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصفیه خانه ۲۵ هزار مترمکعبی بتنی شوشتر کلنگ زنی شد
 تصفیه خانه ۲۵ هزار مترمکعبی بتنی شوشتر روز جمعه با حضور استاندار خوزستان کلنگ زنی شد.

مدیر اجرایی طرح های آبرسانی جنوب شرق استان خوزستان روز جمعه گفت: بخش اعظمی از منبع تامین آب آشامیدنی شوشتر از منبع آب زیرزمینی شامل چاه های تراوشی و فلمن است لذا در خشکسالی ها با توجه به کاهش دبی آب رودخانه،  شهرستان با کمبود آب مواجه می شد به این دلیل احداث تصفیه خانه آب سطحی برای رفع کمبودها و تامین آب آشامیدنی در دستور کار قرار گرفت.

نورا... دقیقی افزود: در حال حاضر نیاز شوشتر ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است و حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار مترمکعب کمبود آب آشامیدنی دارد.

وی ادامه داد: این تصفیه خانه در سه بخش اجرا می شود که بخش اول پنج فیلتر شنی تحت فشار دارد که هر کدام ظرفیت تصفیه ۲۵۰ مترمکعب در ساعت را دارند.

مدیر اجرایی طرح های آبرسانی جنوب شرق استان خوزستان با بیان اینکه بخش دوم این طرح احداث فرآیند تصفیه خانه با روش انعقاد مرکزی است، گفت: بخش سوم اسکله آبگیر است که توانایی برداشت آب تا ۴۰ هزار متر مکعب در شبانه روز را دارد.

وی افزود: تاکنون تامین آب آشامیدنی شوشتر فقط از منابع زیرزمینی انجام می شد اما با احداث این تصفیه خانه، هم منبع تامین آب سطحی و هم منبع زیرزمینی خواهیم داشت.

دقیقی گفت: ۲۵ هزار متر مکعب آب با این طرح از طریق تصفیه خانه آب سطحی تامین می شود که قابلیت برداشت آب تا ۳۵ هزارمتر مکعب را خواهد داشت؛  با این وجود ۶۵ تا ۷۰ درصد آب شوشتر را تامین می کند.

وی افزود: اخیرا سه چاه نیمه عمیق در کف علی شوشتر را وارد مدار کرده ایم که هر کدام ۹۰ لیتر در ثانیه و در مجموع ۲۲ هزار مترمکعب در شبانه روز ظرفیت تامین آب دارند.

مدیر اجرایی طرح های آبرسانی جنوب شرق استان خوزستان گفت: اعتبار اختصاص یافته برای تکمیل این طرح ها بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمومی سازمان آب و برق خوزستان است و پیش بینی می شود این تصفیه خانه ظرف مدت ١٠ ماه به بهره برداری برسد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار