تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۸۶۹۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیروزهای ما ثمره مقاومتی است که از امام حسین (ع) آموختیم
امام جمعه ایذه با بیان اینکه امام حسین (ع) برای رفع تحریم مذاکره نکرد و برای اتمام حجت با یزیدیان بود گفت: پیروزی‌های ما در مقابل دشمنان ثمره همان مقاومتی است که از امام حسین (ع) آموختیم.
  حجت‌الاسلام سید کمال موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ایذه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های عزاداری شب‌ها و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در مصلی شهرستان اظهار کرد: نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در این روزها در مصلی برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود شهروندان عزادار و هیات‌های شهرستان پس از برگزاری مراسمات خود در این روز جهت برگزاری نماز در این محل حضور یابند یا در هر نقطه‌ای که در حال برگزاری مراسم عزاداری هستند این نماز را به مانند گذشته پا دارند.

وی با بیان اینکه حرکت دسته‌جات و هیأت‌های عزاداری در شهرستان به مانند سایر نقاط نمایشی از قدرت اسلام است افزود: امام حسین (ع) برای برپایی نماز اول وقت به شهادت رسید و امیدواریم این فریضه اول وقت صورت گیرد و در روز عاشورا نیز با شکوه برگزار شود.

امام جمعه شهرستان ایذه در ادامه با بیان اینکه عاشورا برای ما پیام‌های زیادی داشت و ما باید از این پیام‌ها درس بگیریم ادامه داد: بزرگترین پیام عاشورا در طول 40 سال اخیر برای ما بوده است و امام خمینی (ره) که شاگرد مکتب حسینی بودند این پیام را از امام حسین (ع) و به ما منتقل کردند.

موسوی اضافه کرد: ایستادگی و عدم ذلت‌پذیری در مقابل حاکمان ظالم و نالایق جهان و نظام های استعماری و استکباری از پیام‌های عاشورا است که این موارد در تاریخ اسلام نیز جا و راهی نداشته‌اند و همواره اسلام در مقابل آنها بوده است. ملت ذلیلی که از امام حسین (ع) پیروی نمی‌کند باید برای خودش اشک بریزد.

وی با بیان اینکه کسی که بخواهد در رکاب دشمن باشد باید هزینه بدهد گفت: مذاکره امام حسین (ع) برای رفع تحریم نبود، امام حسین (ع) اگر با عمر سعد مذاکره کرد به التماس نیفتاد و مذاکره وی برای اتمام حجت بود.

موسوی با اشاره به جلسه شب و روز عاشورا توسط امام حسین (ع) با یاران خود بیان کرد: امام حسین (ع) برای اینکه در اردوگاه خود یک تک سیستم یک‌دل به‌وجود آورد تا آلودگان و کسانی که دلشان با وی نیست خارج شوند، شب عاشورا در تاریکی این جلسه را تشکیل داد و در روز عاشورا نیز با این کار انسان هایی را که در جبهه دشمن بودند ولی دلشان با وی بود را جذب کند و این‌گونه هم شد.

خطیب جمعه ایذه افزود: مذاکره امام حسین (ع) برای این بود که اگر کسی در بیراهه مانده بود را جذب کند و به کاروان خود برساند.

وی با بیان اینکه شعار ما همان شعار امام حسین (ع) یعنی هیهات من الذله است ادامه داد: خوشبختانه ایستادگی ملت یمن در حال رسیدن به نتیجه نهایی است، حزب الله در لبنان نیز با شلیک موشک خود باعث ایجاد ترس در اسرائیل شد و امروز شاهد آن هستیم که آمریکایی‌ها برای گرفتن ترس از اسرائیلی‌ها به‌دنبال مذاکره هستند و این ثمره همان مقاومتی است که از امام حسین (ع) آموخته‌ایم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار