تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۸۶۹۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آئین طبخ و توزیع "بزرگ‌ترین غذای نذری" به میزبانی اندیمشک برگزار می‌شود
مسئول برگزاری آئین سفره‌داران باب الحوائج(ع) شهرستان اندیمشک گفت: هم زمان با برگزاری آئین‌های ویژه عزاداری سالار شهیدان آئین طبخ و توزیع بزرگ‌ترین غذای نذری به میزبانی اندیمشک برگزار می‌شود.
 شهلا سهرابی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری آئین ویژه سفره داران باب الحوائج(ع) در شهرستان اندیمشک پیش بینی و فراهم شده است.

وی با بیان این که امسال و برای سومین سال متوالی آئین گرامی داشت باب الحوائج(ع) به میزبانی شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود، گفت: این آئین، سنت مردم اندیمشک بوده که هر سال و هم زمان با ایام سوگواری محرم به اجرا می‌رسد.

مسئول برگزاری آئین سفره‌داران باب الحوائج(ع) شهرستان اندیمشک ادامه داد: در این آئین فرهنگی و مذهبی، بزرگ‌ترین غذای نذری طبخ و توسط خادمین اهل بیت(ع) در اختیار شهروندان و اقشار نیازمند قرار می‌گیرد.

وی افزود: آئین سفره‌داران باب الحوائج(ع) دوشنبه 18 شهریور ماه و پس از برگزاری آئین سوگواری یوم العباس(ع) در عصر تاسوعای حسینی(ع) بین شهروندان و اقشار محروم توزیع می‌شود.

سهرابی با بیان این که این غذای نذری در میدان امام خمینی(ره) اندیمشک توزیع و در اختیار نیازمندان و عزاداران سالار شهیدان قرار می‌گیرد، گفت: با برگزاری آئین سفره‌داران باب الحوائج(ع) 14 هزارغذای نذری طبخ و توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص بیش از 2000 متر مربع از فضای خیابان امام خمینی(ره) اندیمشک به طبخ این غذای نذری، خاطر نشان کرد: این فضا با همکاری شهرداری و کسبه شهرستان اندیمشک به آئین سفره‌داران باب الحوائج(ع) اختصاص یافته است.

مسئول برگزاری آئین سفره‌داران باب الحوائج (ع) شهرستان اندیمشک عنوان کرد: هم چنین بیش از 40 آشپز و 200 خادم اهل بیت(ع) در طبخ و توزیع این غذای نذری به عنوان بزرگ‌ترین نذری شهرستان اندیمشک، مشارکت دارند.

رئیس هیئت مدیریه موسسه خیره مریم عذرا(ع)  شهرستان اندیمشک با بیان این که آئین سفره‌داران باب الحوائج (ع) شهرستان اندیمشک از محل کمک‌های مردمی و خیرین تأمین و طبخ می‌شود، افزود: هیئت بیت الزهرا(س) و هم چنین موسسه خیریه مریم عذرا(ع) در تهیه و تأمین نیازهای این آئین ویژه فرهنگی و مذهبی مشارکت دارند.
 
سهرابی با اشاره به این که موسسه خیریه مریم عذرا واقع در کوی خیابان پاسداران جنوبی آماده دریافت کمک‌ها و نذورات مردمی برای طبخ و توزیع این غذای نذری است، افزود: سال گذشته بیش از 14 هزار غذای نذری با برگزاری آئین سفره‌داران باب الحوائج(ع) شهرستان اندیمشک میان عزاداران حسینی و نیازمندان سالار شهیدان توزیع شده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار