تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۸۶۹۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خانه‌های بازی کودکان در خوزستان استاندارد هستند
 کارشناس حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان گفت: خانه‌های بازی که در چند سال اخیر در این استان ایجاد شده‌اند از ایمنی و شرایط بهتری برای بازی کودکان برخورد بوده و بیشتر وسایل بازی این فضاها مورد تایید استاندارد است.

محمد رضا دریس مسلم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: خانه های بازی وسایل مناسبت تری نسبت به پارک ها برای بازی کودکان دارند و بیشتر از سوی استاندارد مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: وسایل مورد استفاده در خانه های بازی در بسیاری موارد استاندارد لازم را دارند و خطرناک نیستند و از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.

وی گفت: وسایل بازی که در پارک های  مربوط به شهرداری هستند نیز تا ۹۰ درصد ایمنی و اصلاح شده ، و مورد تایید استاندارد هستند.

دریس مسلم ادامه داد: اداره کل استاندارد بیشتر با پارک هایی مشکل دارد که زمین آنها مربوط به شهرداری است و وسایل بازی آن توسط شخص بهره بردار نصب می شود ، و تنها ۷۵ درصد وسایل بازی این پارک ها استاندارد و ایمن هستند.

وی گفت : از جمله موارد استانداردی که باید در پارک های شهر بازی رعایت شود داشتن نشان استاندارد وسایل بازی است؛ وسایلی که داخل کشور ساخته می شود این نشان را دارند و وسایلی که از خارج وارد می شود باید از استاندارد نشان و مجوز دریافت کنند.

کارشناس حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: شخص بهره برداری که این وسایل را در پارک نصب می کند نیز باید گواهی بهره برداری را کسب کند تا امکان راه اندازی وسیله بازی را داشته باشد.

دریس مسلم بیان کرد: برای تحویل گواهی بهره برداری به فرد، در ابتدا باید وسیله بازی استاندارد باشد و محیطی که قرار است وسیله در آن نصب شود نیز از استاندارد لازم برخوردار باشد و شخص بهره بردار باید آموزش لازم را در استفاده از این وسیله و توجه به نکات ایمنی را فرا بگیرد.

وی گفت: گواهی بهره برداری بین یک تا سه سال اعتبار دارد و باید دوباره تمدید شود ؛ بازرس های استاندارد به صورت مرتبط  شرایط استاندارد پارک ها و خانه های بازی را بررسی می کنند و در صورت رعایت نشدن این نکات پروانه بهره برداری باطل می شود.

تعطیل شدن یک شهر بازی در شوشتر

کارشناس حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان بیان کرد: هفته گذشته یک شهربازی در شوشتر به دلیل باطل شدن پروانه آن در یک سال پیش تعطیل شد.

وی گفت: مسئول این شهربازی از پارسال تاکنون برای تمدید پروانه خود اقدام نکرده بود که پس از بازرسی کارشناسان استاندارد این شهربازی تعطیل و پرونده به دستگاه قضایی برای صدور حکم ارجاع داده شد.

دریس مسلم ادامه داد: طبق قانون استاندارد از سال ۹۶ بهره برداران فضاهایی که خدماتی را به مردم ارایه می دهند در صورت تخلف علاوه بر تعطیل شدن واحد به ۳۶۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی و ۶ تا ۲ سال حبس محکوم می شوند.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام شهرداری اهواز از ۷۵ خانه بازی که درخواست مجوز را در اهواز داده اند ۳۵ خانه مجوز فعالیت را دریافت کرده اند.

۲۵ خانه بازی در اهواز بدون مجوز در حال فعالیت هستند. شهرداری مجوز فعالیت خانه های بازی را صادر می کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار