تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۸۶۹۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعمیر ۱۲هزار و ۴۶۶ واحد مسکونی سیل‌زده خوزستان پایان یافت
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: تعمیر ۱۲هزار و ۴۶۶ واحد مسکونی خسارت دیده در مناطق سیل‌زده شهری و روستایی خوزستان پایان یافته و مردم در خانه‌های خود ساکن شدند. مسعود انصاریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع واحدهای مسکونی خسارت دیده (تعمیری) در جریان سیلاب فروردین امسال را ۱۶هزار و ۳۳۲ واحد بیان کرد و افزود: با مشارکت نزدیک مردم ، بازسازی واحدهای خسارت دیده خوزستان تا پایان شهریور امسال به پایان می رسد.
وی شمار واحدهای احداثی را در مناطق سیل زده سه هزار و ۵۲۴ واحد بیان کرد و گفت:ساخت ونوسازی ۲ هزار و۴۰۰ واحد مسکونی سیل زده شروع شده و پیش بینی می شود با کاهش گرمای شدید، عملیات بازسازی واحدهای احداثی سرعت گیرد.
انصاریان افزود: مرحله دوم تسهیلات برای واحدهای احداثی مناطق سیل زده به تازگی به حساب سرپرستان خانوارها واریز شده که این نیز در سرعت عمل کار بازسازی موثر است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: عملیات اجرایی واحدهای احداثی در مناطق سیل زده تا پایان امسال به اتمام می رسد و پرونده بازسازی مناطق سیل زده بسته خواهد شد.
طبق مصوبه هیات دولت ، به هر خانوار خسارت دیده ناشی از سیلاب، ۵۰ میلیون ریال کمک بدون عوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت شود. طبق همین مصوبه، برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بدون عوض است.
به گزارش ایرنا، سیلاب فروردین امسال و سیل های آذر و بهمن ۱۳۹۷ خوزستان دست کم ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی ۴۰۰ هزار نفر در ۲۱ شهرستان این استان نیز تاثیر گذاشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار