تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۸۶۹۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۰۰ هکتار زمین برای پارکینگ خودروهای زائران اربعین اختصاص یافت
مسئول کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) خوزستان اظهار داشت: در پایانه مرزی شلمچه بالغ بر۸۰ هکتار و در پایانه چذابه ۱۲۰ هکتار برای پارکینگ خودرویی با مدیریت شهرداری های خرمشهر و بستان در نظر گرفته شده است.
 فرشاد جهانمردی  اظهار داشت:  با همکاری مسئولان استان دو مرز شلمچه و چذابه برای خدمت رسانی و تسهیل رفت و آمد زائرین حسینی در حال آماده سازی است.

وی افزود: کمیته زیرساخت به شکل شبانه روزی در تلاش هستیم که بتوانیم تمامی زیر ساخت های و امکانات لازم برای خدمات بهینه به زائران را فراهم آوریم.  

مسئول کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) خوزستان درباره وضعیت راه های دسترسی به مرزهای خروجی اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته وضعیت راه های مواصلاتی به مرز شلمچه مناسب است وکاستی های  موجود در مسیر کاملا بررسی و همه موارد تقسیم کار شده است. این موارد نقص به دستگاه های مسئول گزارش داده شده تا بتوانند به سرعت و تا قبل از فرارسیدن موعد پیاده روی رفع کنند.

 وی درباره مسیرهای دسترسی به مرز چذابه اظهار داشت: نواقص در مرز و مسیر چذابه متاسفانه بیشتر از مرز شلمچه است دلیل آن هم وقوع سیل در فرودین ماه 98 است که به بخش قابل توجهی از زیرساخت ها خساراتی را وارد کرده است.

جهانمردی اظهار داشت: جبران خسارات و بهینه سازی مرز چذابه، همت و تلاش مضاعف دستگاه های اجرایی و عملیاتی را می‌طلبد.

وی به بازید اخیرکمیته و معاونت عمرانی و مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان از این مسیر اشاره و بیان داشت: جلسات مستمر ستاد اربعین استان برگزار می‌شود و پیش از هر جلسه پایش‌های هفتگی صورت می‌گیرد.

مسئول کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) خوزستان گفت: وزارت کشور و به ویژه معاون عمرانی وزارت و استانداری خوزستان تاکید ویژه بر بهسازی و آماده سازی مناسب مرزها دارند و امیدواریم بتوانیم تسهیلات مناسبی برای زائرین فراهم کنیم.

وی درباره مساله پارکینگ خودروها در مرزها اظهار داشت:در حوزه ترافیک اربعین، کارگروه تخصصی تمامی کمبودها و مشکلاتی که در سال‌های گذشته وجود داشته را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه داده است.

 جهانمردی ادامه داد: این راهکارها در ستاد زیرساخت بررسی و با حضور معاون محترم عمرانی استاندار به تصویب رسیده است. برای همین منظور در پایانه مرزی شلمچه بالغ بر80 هکتار برای پارکینگ خودوریی با تدابیر امنیتی و جایابی مناسب تعبیه شده است.

وی گفت: در پایانه مرزی چذابه نیز بالغ بر120هکتار برای پارکینگ خودرویی در نظر گرفته شده است. مدیریت پارکینگ ها به شهرداری‌های خرمشهر و بستان واگذار شده تا با پایش و مدیریت دقیق روند؛ پارک خودرویی را در پایانه ها تسهیل کنند.

مسئول کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) به استقرار اتوبوس ها در پایانه ها اشاره و گفت: برای جابجایی زائران از پارکینگ‌ها به محل پایانه بیش از صد دستگاه اتوبوس از سطح استان و شهرداری های سایر نقاط کشور در محل مستقر خواهند شد و به صورت شبانه روزی خدمات حمل و نقل را به زائران عزیز ارائه می‌دهند.

وی گفت: شرایط و امکانات زیرساختی برای برپایی مواکب فراهم شده است.در این مدت کمیته زیرساخت تمامی مسائل را بررسی و مورد تحلیل قرارداده و ملزومات بر پایی مواکب و مدت زمان استقرار و نوع خدمت رسانی هر کدام از مواکب با هماهنگی ستاد عتبات عالیات و سایر دستگاه های خدماتی تهیه و تنطیم شده است.

جهانمردی به پایش میدانی کمیته برای رصد وضعیت مواکب اشاره و اظهار داشت: زیرساخت های لازم در منطقه برای مواکب در حال آماده سازی است و در بازدیدهای میدانی هم مشکلات رصد شده و در جلسات ستاد اربعین موانع پیش روی مواکب مرتفع شده است.

وی درباره اسکان زائرین اظهار داشت: برای این منظور کمیته‌ای تحت عنوان کمیته اسکان و تغذیه زیر نظر ستاد عتبات عالیات استان دیده شده است و  امکانات لازم جهت خدمت رسانی در حوزه اسکان و پذیرایی مطلوب از زائرین در اختیار آنان قرار گرفته است .

مسئول کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) همچنین گفت: با بررسی میدانی صورت گرفته مواکب ، حسینیه ها،مساجد ،سالن های ورزشی و مدارس با برنامه ریزی دقیق برای اسکان و تغذیه زائران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امیدواریم اربعین امسال با همت و تلاش تمامی مسئولان و عاشقان حسینی به شکل مناسب برگزار و شاهد یک پیاده روی عظیم دینی و انقلابی باشیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار