تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۸۷۰۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش 63 درصدی تخلفات اضافه بار در خوزستان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از کاهش 63 درصدی تخلفات اضافه بار در استان خبر داد.

غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: بارگیری مازاد بر ظرفیت (اضافه بار) یک تخلف ترافیکی است که همواره ترافیک جاده‌ای، تصادفات و ایمنی راه‌ها، عملکرد سیستم خودرو، عمر ناوگان حمل و نقل و نیز عمر مفید آسفالت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و علاوه بر تخریب مستقیم روسازی راه و هدررفت سرمایه ملی، خطرات و معضلات زیادی را به دنبال دارد.

وی افزود: با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی میان مدت و همچنین برپایی کنترل و نظارت سختگیرانه و مجدانه در حوزه کنترل اضافه بار، سعی شد که نسبت به کاهش این تخلفات اقدام شود که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 274 تخلف اضافه تناژ به ثبت رسیده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 740 مورد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 63 درصدی را نشان می‌دهد.
 
بهرامی نیا بیان کرد: حدود 75 درصد تخلفات اضافه بار استان خوزستان مربوط به کامیون‌های حامل شن و ماسه، حدود 10 درصد مربوط به دیگر مصالح ساختمانی و آهن آلات و مابقی مربوط به دیگر کالاها هستند و به طور معمول از مبادی شهرهای اهواز، اندیمشک و دزفول، رامهرمز و شوشتر و معادن حومه این شهرها این محمولات بارگیری می‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار