تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۸۷۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرکت سه هزار دانش‌آموز خوزستانی در سوگواره احلی من العسل
 سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سه هزار دانش‌‎آموز خوزستانی روز شنبه همزمان با سراسر کشور در سوگواره "احلی من العسل" در هفتمین روز از ماه محرم شرکت کردند.

 مهدی رفیعی در هفتمین آیین سوگواره "احلی من العسل" در محل حسینیه ثارا... اهواز در جمع دانش آموزان عزادار حسینی بیان کرد: آموزه های عاشورایی باید به نسل های جدید انتقال پیدا کند و یکی از مهم ترین راه های انتقال این آموزه ها آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه این آیین در ۳۹ منطقه آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد افزود:  ترویج فرهنگ عاشورایی، تربیت دانش آموزان با آموزه ها و فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ ولایت پذیری در بین دانش آموزان از اهداف برگزاری این سوگواره دانش آموزی  است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه بخشی از تربیت انتقال ارزش های دینی و ولایی اظهارکرد: پایه و اساس تربیت کودکان و نوجوانان تربیت عبادی و اخلاقی است و برای کاهش آمار آسیب های اجتماعی در جامعه باید دانش آموزان را در زیر سایه ارزش ها و آموزه های اسلامی و ائمه اطهار(ع) تربیت کرد.

سوگواره دانش آموزی "احلی من العسل" هر سال در روز هفتم ماه محرم که به حضرت قاسم الحسن منسوب است توسط آموزش و پرورش در مساجد و حسینه ها و بقاع متبرکه اجرا می شود.

در این سوگواره دانش آموزان با فرهنگ عاشورایی آشنا ، و به یاد شهیدان کربلا عزاداری می کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار