تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۸۷۰۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر اقتصاد از گیت‌های منطقه آزاد اروند بازدید کرد
  اسماعیل جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی در سفر به منطقه آزاد اروند از گیت‌های ورودی و خروجی این منطقه بازدید کرد.

  سیدعلی موسوی معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سفر معاون وزیر اقتصاد و دارایی به منطقه آزاد اروند به منظور بازدید از آخرین وضعیت گیت های ورودی و خروجی گمرک جمهوری اسلامی ایران روز شنبه انجام شد.

وی افزود: این بازدید از گیت‌ها در راستای بررسی آخرین وضعیت پایان عملیات ساخت دروازه های ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند و وجود امکانات لازم و مورد نیاز برای استقرار گمرک ایران در محل گیت های ورودی و خروجی این منطقه آزاد صورت گرفت.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند چندی پیش در گفت و گو با خبرنگاران استقرار گمرک ایران در گیت های ورودی و خروجی محدوده منطقه آزاد اروند را خواستار شد و گفت:سازه گیت های گمرک در آبادان و خرمشهر تکمیل شده است و گمرک ایران با استقرار در این گیت ها باید  بر کالاهایی که از محدوده منطقه آزاد اروند به سرزمین اصلی وارد می شوند نظارت کند.

اسماعیل زمانی گفت:ضبط کالای شناورهای تجاری از سوی برخی  ارگان ها که در منطقه آزاد اروند هنوز ثبت سفارش نشده حلاف قانون مناطق آزاد کشور است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
 این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار