تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۸۷۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاثیر مهم قیام امام حسین(ع) در احیای سنت و دین پیامبر(ص)

 یک استاد حوزه و دانشگاه  با تاکید بر لزوم تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) گفت: باید با استفاده از سیستم رسانه‌های متعدد و مختلف و از طریق رسانه‌های جمعی و منبرها، حقایق و اهداف قیام امام حسین(ع) تببین و مطالب مهم شرایط آن زمان بیان شود. 

حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: پس از رحلت پیامبر(ص) عواملی موجب شد که بسیاری از فرمان‌های الهی به فراموشی سپرده شوند یا بسیاری از آنها به صورت وارونه به مردم ارائه شود.

وی افزود: به طور مثال در زمان معاویه ابن ابی‌سفیان، وی کارهای غلط و اشتباهی انجام می‌داد و این اقدامات را به عنوان سنت پیامبر(ص) به مردم معرفی می‌کرد و حتی در روز چهارشنبه، نماز جمعه را قرائت می‌کرد و این کار را به پیامبر(ص) انتساب می‌داد.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز تصریح کرد: بنابراین مردم واقعیت‌های دین پیامبر(ص) را فراموش کرده بودند. زمانی که یزید حکومت را در دست گرفت نیز شرایط متفاوت بود و باز مردم احساس می‌کردند که یزید کار درست و کار پیامبر را انجام می‌دهد و وی را خلیفةالله و خلیفةالرسول خطاب می‌کردند. این زمانی بود که امام حسین(ع) مشاهده کرد اگر نهی از منکر و امر به معروف را انجام ندهد و یزید را از کار خود باز ندارد، دین پیامبر(ص) کاملا نابود می‌شود.

موسوی گفت: در این شرایط، امام حسین(ع) با تمام وجود و با هر آنچه که داشت و تا پای جان تلاش کرد تا مردم متوجه دین حقیقی پیامبر(ص) شوند.

وی بیان کرد: قیام امام حسین(ع) در احیای سنت و دین پیامبر(ص) اسلام تاثیر بسیار مهمی داشت و پس از قیام امام حسین(ع)، ترویج دین توسط امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) باعث شد که شرایط برای فعالیت ائمه بعدی جهت معرفی دین مبین اسلام فراهم شود.

موسوی با تاکید بر لزوم تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) تصریح کرد: باید با استفاده از سیستم رسانه‌های متعدد و مختلف و از طریق رسانه‌های جمعی و منبرها، حقایق و اهداف قیام امام حسین(ع) تببین و مطالب مهم شرایط آن زمان بیان شود. 

وی بیان کرد: همچنین باید شرایط آن زمان تاریخی با وضعیت امروز جامعه ما تطبیق داده شود و مشخص شود که اگر این قیام رخ نمی‌داد، چه مصیبتی به مکتب اسلام وارد می‌شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار