تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۸۷۰۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعزیه امام حسین (ع) در شوش اجرا شد
  آیین تعزیه امام حسین (ع) به عنوان یکی از بزرگترین تعزیه‌های میدانی کشور روز سه شنبه همزمان با عاشورای حسینی در شهر شوش در شمال استان خوزستان برگزار شد.

 شهر شوش به عنوان کانون عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، محل برگزاری بزرگترین تعزیه و شبیه خوانی کشور است.
در این آیین واقعه کربلا به صورت تعزیه و شبیه خوانی با حضور هزاران نفر از عزاداران و سوگواران حسینی از نقاط مختلف استان خوزستان به تصویر کشیده شد.
این آیین که از سابقه ۱۰۰ ساله برخوردار است و در میراث ملی کشور نیز ثبت شده در روز عاشورا به مدت هفت ساعت اجرا شد.
در این آیین باشکوه، تعزیه خوانان در قالب اشعار فصیح فارسی و عربی به بیان وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری پرداختند.
اجرای تعزیه در این آیین بیش از هفت ساعت طول کشید و در عصرتاسوعا به زبان عربی و صبح عاشورا به زبان فارسی با حضور هزاران نفر از شیفتگان مکتب عاشورا و شخصیت های مختلف جامعه از سراسر ایران برگزار شد.
حدود ۳۰۰ هنرمند در تعزیه شوش نقش آفرینی کردند؛ این تعزیه از قدیمی ترین تعزیه های کشور است که از ۱۱۱ سال پیش تاکنون در شوش اجرا می شود.
فرماندار شوش در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: همه ساله با شروع محرم در این شهرستان شور حسینی برپاست و شوش به کانونی ثابت برای عزاداران تبدیل شده است و همه ساله تعزیه میدانی در این شهر اجرا می شود که با استقبال عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) همراه است.
عدنان غزی افزود: نظیر چنین تعزیه ای در شهر حر و روستاهای سید محمد، سید راضی، شهید دانش، کوی ابوذر غفاری، شهر فتح المبین، هفت تپه، شهر الوان و کوی سلمان فارسی شهرستان شوش به زبان فارسی و عربی اجرا می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار