تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۱۸۷۱۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض حق کارگران است/کمیته مشترک رفع مشکلات کارگران هفت تپه
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صدور احکام سنگین برای برخی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در نامه ای به رئیس قوه قضائیه اعلام کرد:مقرر شد کمیته ای سه نفره موضوع را پیگیری کند.

  محمد شریعتمداری در نامه‌ای به حجّت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه درپی انتشار خبر صدور احکام سنگین برای برخی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تاکید کرد: از مداخله سریع شما در پرونده کارگران هفت تپه تشکر می کنم، اعتراض حق کارگران است و آمادگی داریم برای مسائل کارگری کمیته مشترک تشکیل دهیم.

متن این نامه به شرح زیر است: 

ریاست محترم قوه قضاییه 

حضرت حجّت‌الاسلام والمسلمین رئیسی

با سلام و آرزوی قبولی عزاداری های ایام حزن و اندوه حسینی 

انتشار خبر صدور احکام سنگین برای برخی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه  شوک آفرین بود و بر همین اساس در جلسه صبح امروز هیأت وزیران  مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته‌ای سه نفره مرکب از وزیر دادگستری ، معاون حقوقی رئیس جمهور و اینجانب موضوع را پیگیری کند.

خوشبختانه مطلع شدیم حضرتعالی با مداخله ای به جا و به موقع دستور تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه به این حکام را صادر فرمودید. 

مسلم آن است که با توجه به فشارهای زاید الوصف بدخواهان ایران و نظام سلطه که به ویژه در تحمیل تحریم های ظالمانه متبلور است و خصوصاً با توجه به سخنان رهبری معظم انقلاب که فرمودند:

«کارگر در امتحان بزرگ دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس نشان داد که از بن دندان دارای وجدان دینی و وجدان ملی است» ضرورت دارد رویکرد منصفانه و مشفقانه با مسائل و اعتراضات کارگران ( که حق آنان است ) در دستور کار همه ما متولیان امر قرار گیرد. 

در همین چارچوب ضمن تشکر از مداخله سریع حضرتعالی، اینجانب به عنوان مسئول دستگاه متولی تنظیم روابط کار اعلام آمادگی می‌کنم در کمیته ای مشترک در کلیه موارد مشابه نظر کارشناسی دستگاه متبوع را نسبت به مسایل کارگری اعلام نموده، تا یکی از مستنداتی باشد که مبنای تصمیم و قضاوت قرار گیرد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار