تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۸۷۱۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۱۱۳ هزار تردد دهه محرم در مرز شلمچه ثبت شد
  سرپرست پایانه مرزی شلمچه گفت: در دهه اول محرم ۱۱۳ هزار و ۱۳۳ تردد از زائران ایرانی و خارجی در مرز بین المللی شلمچه ثبت شد.

احسان نونژاد  تردد روزانه زائران از مرز شلمچه را بیش از ۱۱ هزار نفر بیان کرد و گفت: طی ۱۰ روز گذشته محرم ۲۵ هزار و ۲۱۰ زائر ایرانی از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند و  ۱۸ هزار و ۸۵ نفر وارد کشور شدند.

وی اظهار داشت: در این مدت ۲۶ هزار و ۸۳۵ نفر اتباع خارجی از مرز شلمچه وارد و ۴۳ هزار نفر از این مرز خارج شدند.

نونژاد تردد زائران ایرانی و خارجی در روزهای تاسوعا و عاشورا از این گذرگاه مرزی را ۱۴ هزار و ۶۸۹ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۵۱۰ زائر در روز تاسوعا و پنج هزار و ۱۷۹ نفر در روز عاشورا از مرز شلمچه تردد کردند که اکثرا ایرانی بودند.

وی با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌ها در مرز شلمچه گفت: کار برپایی و ساماندهی موکب ها، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، حمل و نقل و سایر زیر ساخت ها دراین گذرگاه مرزی در حال آماده سازی است.

وی همچنین به ساماندهی کریدور ویژه تردد اتباع خارجی در گذرگاه مرزی شلمچه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مرز شلمچه مرز انحصاری برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین تعیین شده جدا سازی مسیر تردد اتباع خارجی برای عزیمت به کربلای معلا در حال انجام است.

نونژاد با اشاره به فراهم کردن امکانات رفاهی ویژه تردد زائران در ایام اربعین گفت: کمبودهای موجود در پایانه مسافری شلمچه رصد شده و رفع کمبودها از جمله سامانه سرمایشی، آبخوری ، سرویس های بهداشتی و سایر امکانات در حال انجام است.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

زائران خارجی در اربعین پارسال از ۱۴ گیت در پایانه مرزی شلمچه تردد کردند.

 به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است که در این بازه زمانی هوای خوزستان به خصوص مناطق غربی آن جایی که ۲ پایانه رسمی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر واقع شده‌اند هوا به مراتب گرم‌تر و در برخی روزها نیز هوا شرجی و مرطوب است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

مرز شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار