تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۸۷۱۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آئین سفره‌داران باب الحوائج (ع) به میزبانی اندیمشک برگزار شد‌ /گزارش تصویری
مسئول برگزاری آئین سفره‌داران باب الحوائج(ع) اندیمشک گفت: بزرگ ترن غذای نذری اندیمشک امسال و هم زمان با برگزاری آئین عزاداری یوم العباس(ع) طبخ و توزیع شد.
 شهلا سهرابی  اظهار داشت: امسال بیش از 40 آشپز و 200 خادم اهل بیت(ع) در طبخ و توزیع بزرگ‌ترین غذای نذری در شهرستان اندیمشک، مشارکت و حضور داشتند.

وی با اشاره به این که این آئین و سنت معنوی مردم اندیمشک برای سومین سال متوالی برگزار و هیئت بیت الزهرا(س) و هم چنین موسسه خیریه مریم عذرا(ع) تهیه و توزیع  مشارکت داشته‌اند،گفت: در این آئین باشکوه و معنوی، بیش از 14 هزارغذای نذری طبخ و توزیع شد.

مسئول برگزاری آئین سفره‌داران باب الحوائج(ع) اندیمشک با بیان این که برای طبخ بزرگ‌ترین غذای نذری در شهرستان بیش از 2 هزار متر مربع از فضای خیابان امام خمینی(ره) به برگزاری آئین معنوی باب الحوائج اختصاص یافت، افزود: این فضا با همکاری شهرداری و کسبه شهرستان اندیمشک در اختیار خادمین باب الحوائج(ع) اندیمشک قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که این سنت حسنه مردم اندیمشک هم زمان با برگزاری آئین عزاداری یوم العباس(ع) و در میدان امام خمینی(ره) برگزار شده است، عنوان کرد: هدف از برگزاری معنوی آئین باب الحوائج (ع) و طبخ بزرگ‌ترین غذای نذری در شهرستان اندیمشک توسعه امر خیر و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است.

گزارش: محمد امین جمشیدی

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار