تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۸۷۱۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت زیتون در ایذه آغاز شد
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت: برداشت زیتون از سطح باغ‌های این شهرستان از هفته جاری آغاز شد.

مصطفی هنرمندیان بیان کرد: برداشت زیتون از ۱۶۰ هکتار از سطح زیر کشت باغ‌های زیتون بارور در شهرستان ایذه آغاز شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری در هر هکتار از باغ‌های زیتون شهرستان،‌ حدود ۲ تن محصول برداشت شود؛ این آمار در مجموع باغ‌های بارور شهرستان ایذه به ۳۲۰ تن خواهد رسید.

هنرمندیان افزود: برداشت ارقام کنسروی محصول زیتون در شهرستان ایذه تا اواخر مهر ادامه دارد و برداشت ارقام روغنی محصول زیتون از اواسط مهر تا اواسط آذر برای تهیه روغن زیتون انجام می‌شود.

وی ارقام زیتون کشت شده در باغ‌های ایذه را از نوع دزفولی، باغملکی، شنگه، ماری، روغنی و کنسروی بیان کرد و گفت: نوع کنسروی آن بیشتر در شهرستان ایذه مصرف می‌شود و نوع روغنی نیز به کارخانه‌های روغن کشی استان های همجوار انتقال می‌یابد.

وی از استقبال کشاورزان و باغداران ایذه‌ای از کشت زیتون در سالیان اخیر سخن گفت و خاطرنشان کرد: روغن زیتون به دلیل داشتن مقادیر کافی و مناسب از اسیدهای چرب غیر اشباع اولئیک و لینولئیک بهترین منبع تامین انرژی برای افرادی که از ناراحتی‌های قلبی و عروقی رنج می‌برند به شمار می‌رود و از بافت‌های دستگاه گوارش محافظت می‌کند. 

در شهرستان ایذه کشاورزان و باغداران چند سال است که به کشت زیتون روی ‌آورده‌اند؛ این درخت سازگاری بالایی با آب و هوای این منطقه داشته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار