تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۸۷۱۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروژه ملی باغ موزه دفاع مقدس اهواز تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
پروژه باغ موزه دفاع مقدس در اهواز با وجود اهمیت و جایگاه آن تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته که بنا به گفته مسئولان استانی بر سر این پروژه موانعی وجود دارد که از جمله آن دکل محوطه در این باغ موزه است.
استان خوزستان کربلای ایران و محل هشت سال دفاع مقدس رزمندگانی از سراسر کشور بدون شک نیازمند همت بلند مسئولان برای ایجاد بسترهای لازم جهت آشنایی نسل جوان با آموزه‌های ایثار و شهادت است.

استانی که سراسر نقطه‌های آن خاطره‌ای از رزمندگان، ایثارگران و جانبازان در هشت سال دفاع مقدس را با افتخار به دوش می‌کشد، ایجاد زیرساخت‌های اولیه برای حضور اقشار مختلف و شناخت معارف دفاع مقدس ابتدایی‌ترین کار است.

در همین راستا فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان و مسئول کمیته مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به تشریح بخشی از آخرین وضعیت این زیرساخت‌ها پرداخت.

وی با تأکید بر ضرورت اهتمام دستگاه‌های متولی به مسئله زیرساخت‌ها و یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: پروژه باغ موزه دفاع مقدس در اهواز با وجود اهمیت و جایگاه آن تنها 30 درصد پیشرفت داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با گله‌مندی از اینکه پیشرفت پروژه باغ موزه دفاع مقدس بسیار کم بوده و باید بیش از این باشد، بیان کرد: بر سر پروژه باغ موزه دفاع مقدس موانعی وجود دارد که از جمله آن دکل محوطه در این باغ موزه است که باید به بیرون هدایت شود.

وی به تعهدهای برخی از سازمان‌ها و ارگان همچون شهرداری اشاره و ادامه داد: این تعهدات از سوی دستگاه‌های مختلف باید جدی شمرده شود تا بتوان به پیشرفت مطابق زمان‌بندی دست پیدا کرد.

پیشرفت بالای یادمان‌های دفاع مقدس طلائیه، هفتگل و هویزه

مسئول کمیته مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان درباره یادمان‌ها گفت: با توجه به سیل اخیر استان یادمان طلائیه نیز دچار خسارت‌هایی شده که از جمله آن برق‌رسانی است اما با همت دست‌اندرکاران 80 درصد کار پیش رفته است.

عبیات با اشاره به پیشرفت 95 درصدی محوطه‌سازی یادمان شهدای شهرستان هفتکل اظهار داشت: مزار شهدای بومی شهرستان هویزه و حسینیه این یادمان نیز بخشی بسیاری از آن تکمیل شده و با مقدار باقیمانده نیز می‌توان تا هفته دفاع مقدس به اتمام رساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان به پیشرفت 70 درصدی حسینیه یادمان شهدای شهرستان لالی اشاره و ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس شهرستان آبادان به دلیل پیشرفت‌های قابل توجه می‌توان قسمتی از آن را در دفاع مقدس مقدس افتتاح کرد.

وی با اشاره به اتمام یادمان شهدای گمنام دانشگاه خاتم الانبیا(ص) بهبهان عنوان کرد: فاز دوم یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع مقدس سوسنگرد نیز 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تسنیم باغ موزه دفاع مقدس اهواز در زمینی به مساحت 10 هکتار از اراضی پارک شهروند تعیین شده که در آن هشت عنصر مهم و حیاتی تدارک دیده شده و در سال 93 باحضور مسئولان استانی کلنگ‌زنی شد.

استان خوزستان از 35 هزار جانباز، 2 هزار و 750 آزاده و 8 هزار و 300 والدین شهید برخوردار است که گنجینه‌ای برای معرفی معارف هشت سال دفاع مقدس است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار