تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۸۷۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بار ترافیکی در شوشتر با بهره‌برداری از یک زیرگذر کاهش یافت
  زیرگذر شهیدان خادم سیدالشهدای شوشتر که از آبان ۹۵ کار احداث آن آغاز و قرار بود در مدت ۶ ماه به بهره‌برداری برسد، از هفته جاری زیر بار ترافیکی رفت تا این بار در شهر شوشتر کاهش یابد.

شهردار شوشتر بیان کرد: این زیر گذر برای توسعه آتی شهر و چشم انداز ۱۰ساله طراحی شده که بار ترافیکی شهر شوشتر از شمال به جنوب خیابان علامه شیخ و پل شهید کجباف به خیابان امام خمینی(ره) ضلع غربی را کاهش می دهد.

عباس اسکندری گفت: اعتبار اولیه این پروژه ۷۵میلیارد ریال بوده که ۲۵ درصد قرار داد نیز به آن افزوده شد و به ۹۴میلیارد ریال رسید.

وی افزود: برخی مشکلات فنی و مالی باعث شد که این پروژه گاهی متوقف شود اما با پیگیری مسئولان شهرستان و استان موانع برطرف و سرانجام پروژه به مرحله بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: از زمان شروع این پروژه ۵۰درصد هزینه آن را استانداری پذیرفت تا از محل اعتبار ارزش افزوده و تملک دارایی تزریق کند اما در مجموع حدود ۶۰تا ۷۰درصد این پروژه از اعتبارات دولتی و بقیه آن نیز از اعتبارات جاری شهرداری تامین شد.

شهردار شوشتر افزود: طول پروژه از شمال به جنوب ۴۵۰متر است و ۲۵۶شمع از ارتفاع سه تا ۱۰متر در این پروژه اجرا شده است. عرض پروژه ۱۵.۵متر و عرض هر سواره حدود ۷.۲۰ سانتیمتر است و حدود ۹۰۰ تن آرموتور در آن استفاده شده و بیش از ۴۳هزار مترمکعب در این پروژه خاکبرداری و پنج هزار متر مکعب نیز بتن ریزی انجام شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار