تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۸۷۲۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرمای شادگان صادر می‌شود
خرمای شادگان صادر می‌شود
  مدیر جهاد کشاورزی شادگان با تایید فعالیت ۳۲ کارگاه فرآوری و بسته بندی خرما در این شهرستان با آغاز برداشت خرما گفت: بخش زیادی از خرمای تولید شادگان به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

خلیلی منیعات عمده محصول خرمای خریداری شده برای بسته بندی را از نوع استعمران اعلام کرد و اظهار داشت :خرمای شادگان علاوه بر صادرات به کشورهای ارمنستان، ازبکستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه و روسیه به برخی استانهای کشور نیز ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: علاوه بر بسته بندی خرما، کار تولید شیره خرما به صورت طبیعی که ارزش صادراتی بالایی دارد در کارگاه های تولیدی شادگان انجام می شود. 
منیعات تصریح کرد: در ۳۲ کارگاه بسته بندی خرما برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شده است که روزانه حدود سه هزار تن خرما را بسته بندی می کنند. 
وی با اعلام پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان های شادگان بیان داشت:با توجه به سال آبی خوب محصول خرمای برداشت شده از نخلستان های شادگان رشد ۲۵ درصدی داشته و اگر خسارت سیل نبود این میزان به ۱۰۰ درصد افزایش می رسید. 

برداشت خرما از سطح ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نخلستان‌های شادگان از اوایل شهریورماه آغاز شده است.

 قیمت توافقی خرید خرمای رقم استعمران درجه یک هر کیلوگرم ۴۸ هزار ریال و خرمای درجه ۲ حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک تعیین شده است.

۸۰ درصد خرمای برداشت شده از نخلستان های شادگان از نوع استعمران و ۲۰ درصد دیگر انواع دیگر است.

شهرستان شادگان دارای  ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصـــله نخل می باشد. شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت است، استعمران، گنطار، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است. 

استان خوزستان جزو سه استان اول در تولید خرمای کشور است که بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار