تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۸۷۲۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خدمات‌رسانی 1500 موکب خوزستانی به زائرین اربعین

 رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان از خدمات‌رسانی 1500 موکب به زائرین اربعین امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی اظهار کرد: امسال یک هزار و 500 موکب مردمی خوزستانی به زائرین اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند که 300 موکب از این تعداد در مرز چذابه، 400 موکب در مرز شلمچه، 60 موکب در عراق و مابقی در چهار ورودی استان خوزستان فعال خواهند بود.

وی با اشاره به ثبت موکب‌ها از طریق ثبت‌نام مواکب در سامانه Mokeb.org افزود: مواکب‌ از سال‌های گذشته، پروانه موقت سالانه دریافت می‌کردند اما امسال مواکب برای دریافت پروانه دائم باید در این سامانه ثبت‌نام کنند که تاکنون بیش از یک هزار و 70 موکب در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و روزانه بر این تعداد افزوده می‌شود.

موسوی با بیان اینکه افراد می‌توانند با کد ملی، موکب خود را ثبت کنند، ادامه داد: همه‌ مردم استان بدون محدودیت و گزینش و با مراجعه به سامانه و ثبت‌نام می‌توانند موکب‌دار باشند و موکب‌داری، صددرصد مردمی است.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: امسال ۶۰ موکب از استان خوزستان در کشور عراق و در شهرهای العماره، نجف، کاظمین، کربلا و مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌شوند و ظرفیت اسکان روزانه ۱۰۰ هزار نفر و توزیع ۳۵۰ هزار پرس غذا را دارند.

وی ادامه داد: همچنین از سوی مواکب خوزستان، روزانه در مرز شلمچه ۱۰۰ هزار نفر اسکان می‌یابند و ۲۰۰ هزار پرس غذا توزیع می‌شود. در مرز چذابه نیز روزانه اسکان ۸۰ هزار نفر و توزیع ۱۸۰ هزار پرس غذا انجام خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار