تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۸۷۲۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۵ محرم، آخرین فرصت ثبت نام موکب برپایی اربعین در مرز‌های خوزستان
رییس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان گفت: متقاضیان برپایی موکب اربعین فقط تا ۲۵ محرم امسال فرصت دارند نسبت به ثبت نام موکب اقدام نمایند.
 حجت الاسلام سید محمود موسوی رییس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یکهزار و ۵۰۰ موکب در سامانه اربعین ثبت نام کرده اند، گفت: بیش از ۷۰۰ موکب شناسنامه دار شده اند و روند شناسنامه کردن آن ادامه دارد.

او استقبال مردم برای برپایی موکب را خوب توصیف کرد و افزود: تقاضای برپایی موکب اربعین حسینی در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش نشان می‌دهد.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: متقاضیان برپایی موکب اربعین فقط تا ۲۵ ماه محرم امسال فرصت دارند نسبت به ثبت نام در سامانه اربعین اقدام نمایند.

فعالیت ۶۰ موکب خوزستان در کشور عراق

رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه فعالیت موکب‌ها از ۵ ماه صفر آغاز می‌شود، اظهار کرد: ۶۰ موکب ایرانی در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی خواهند کرد.

این مقام مسئول درخصوص چگونگی تحویل نذورات به مواکب اذعان داشت: خوزستانی‌ها و سایر خیرانی که قصد تامین مایحتاج مواکب را دارند می‌توانند نذورات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به ستاد عتبات عالیات استان تحویل دهند و نمایندگی دیگری برای دریافت کمک‌ها وجود ندارد.

حجت الاسلام سید محمود موسوی تصریح کرد: افرادی که تمایل دارند بطور مستقیم نذورات و کمک‌ها را به مواکب برسانند، می‌توانند پس از هماهنگی با ستاد عتبات عالیات استان، اقدام به انتقال اجناس به موکب مستقر در مرز شلمچه و چذابه نمایند.

۸ میلیون بطری آب معدنی نیاز است

او اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین حسینی نیاز به تامین آب بیش از پیش احساس می‌شود.

حجت الاسلام سید محمود موسوی ادامه داد: حداقل ۶ میلیون و حداکثر ۸ میلیون بطری آب معدنی ۳۰۰ سی سی برای زائران نیاز است تا با مشکل کم آبی مواجه نشویم.

رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان از خیران خواست در تامین آب معدنی زائران راهپیمایی عظیم اربعین حسینی همکاری کنند و هرچه در توان دارند در تامین مایحتاج خصوصا آب یاری نمایند.

خدمت رسانی ۷۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی

به گفته رییس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان، ۷۰۰ موکب در ایام راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به زائران سرور و سالار شهیدان خدمت رسانی می‌کنند که ۳۰۰ موکب در مرز چذابه و ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه مستقر خواهند شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار