تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۸۷۲۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجهیز 25 هزار خانوار عشایری به پنل خورشیدی طی دو سال آینده
رئیس سازمان امور عشایر گفت: در 2 سال آینده 25 هزار خانوار عشایری در سطح کشور توسط وزارت نیرو مجهز به پنل خورشیدی می‌شوند.
کرمعلی قندالی ظهر امروز در شورای عشایر چهارمحال و بختیاری، گفت: در حوزه عشایر سه بحث معیشت، استقرار و جمعیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به اینکه برنامه راهبردی ساماندهی عشایر برای هر استان تهیه شده است، افزود: رفاه نسبی عشایر یکی از سیاست‌هایی است که جد پیگیر آن هستیم که بخشی از آن به توسعه زیرساخت‌ها بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در بحث معیشت عشایر به دنبال تک محصولی نیستیم چراکه این موضوع پاسخگو نیست به همین دلیل تنوع محصول مدنظر قرار گرفت، ادامه داد: در حال حاضر تشکل‌های عشایری در سراسر کشور ازجمله قوی‌ترین تشکل‌ها هستند.

قندالی با تاکید بر اینکه مالیات بر ارزش افزوده براساس سرشماری‌ها در بین عشایر توزیع می‌شود، عنوان کرد: 105 هزار خانوار عشایری از ابتدای انقلاب تاکنون در سطح کشور اسکان پیدا کرده‌اند.

رئیس سازمان امور عشایر  خاطرنشان کرد: در 6 ماهه ابتدای امسال 400 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه زنجیره گوشت قرمز پیش‌بینی شده است که استان‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه 2.5 میلیارد تومان جهت ابنیه عشایری در چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در حال حاضر شاخص سواد در بین عشایر 75 درصد است.

قندالی تاکید کرد: در 2 سال آینده 25 هزار خانوار عشایری در سطح کشور توسط وزارت نیرو مجهز به پنل خورشیدی می‌شوند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار