تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۸۷۳۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی کلاس‌های درس استثنایی برای اولین بار در مناطق عشایری خوزستان
 رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از راه‌اندازی چند کلاس درس استثنایی در مناطق عشایری استان برای اولین بار خبر داد.

علی ممبینی اظهار کرد: حدود چهار هزار و 600 دانش آموز در مدارس استثنایی ثبت‌نام کرده‌اند و حدود هزار و 100 دانش آموز در مدارس تلفیقی که در واقع دانش‌آموز در مدارس عادی درس می‌خواند اما خدمات خود را از آموزش و پرورش استثنایی دریافت می‌کند، وجود دارد.

وی افزود: امسال 767 کلاس درس و 27 مرکز اختلالات یادگیری در حوزه استثنایی فعالیت می‌کنند. در تلاش هستیم امسال در دزفول، شاوور، کارون و هفتکل مراکز اختلالات یادگیری راه‌اندازی کنیم و امیدواریم این مراکز بتوانند در سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز کنند.

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: همچنین در حوزه مدارس متوسطه در شوشتر، ناحیه 2 اهواز، لالی، شادگان، شوش، ماهشهر و شاوور، مدارس استثنایی متوسطه اول و دوم راه‌اندازی کرده‌ایم.

ممبینی افزود: در بهبهان نیز برای اولین بار کلاس استثنایی راه‌اندازی کردیم. همچنین در کارون تمام تلاش خود را می‌کنیم که برای اولین بار در این شهرستان مدرسه استثنایی راه‌اندازی کنیم. در کارون علاوه بر مدرسه برنامه داریم تا مرکز اختلالات یادگیری نیز راه‌اندازی کنیم. در این شهرستان مدرسه استثنایی و مرکز اختلالات یادگیری وجود ندارد. همچنین در مناطق عشایری برای اولین بار در حال راه‌اندازی چند کلاس استثنایی هستیم.

وی ادامه داد: در زمینه تجهیزات امسال نزدیک به 4 میلیارد ریال تجهیزات که شامل تجهیزات اداری، سرمایشی، آب سردکن و... بود، برای مدارس خریداری شد. از اقدامات دیگر آموزش و پرورش استثنایی سنجش سلامت بیش از 80 هزار نوآموز بود. همچنین761 دانش آموز در جهش تحصیلی ارزیابی شدند. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بیان کرد: در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزان مشکلی وجود ندارد و اعتبار ایاب و ذهاب دانش آموزان تامین شده است. مشکل عمده در آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است و حدود 30 کلاس بدون معلم داریم که امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی جدید این مشکل حل شود.

ممبینی در پایان گفت: درحال حاضر مدارس استثنایی کارون، باوی و اهواز و یک فضا در آبادان را در دست اقدام داریم که امیدواریم این پروژه‌ها هرچه زودتر به پایان برسند و مشکلات دانش‌آموزان حل شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار