تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۸۷۳۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خانواده بی پناه در دزفول ساماندهی شد
 خانواده بی پناه در دزفول ساماندهی شد

خانواده بی پناه ساکن در یکی از بوستان های دزفول ساماندهی شد.

 این خانواده سه نفره بدلیل نداشتن توان مالی قادر به رهن یا کرایه مکانی برای اسکان نبودند و مجبور شدند اثاثیه خود را به یکی از بوستان های اطراف پل قدیم منتقل و در این منطقه ساکن شوند.

مادر این خانواده درخصوص دلایل اسکان در پارک و مشکلاتشان گفت: همسرم در یکی از باغ های مرکبات دزفول به نگهبانی و سرایداری مشغول بود و ما نیز از فضای ساختمان باغ برای زندگی استفاده می کردیم.

وی  افزود: پس از فروش باغ، مالک جدید از ما خواست باغ را ترک کنیم که با این کار، همسرم بیکار شد و به دلیل اینکه خانواده های من و همسرم توان مالی لازم را ندارند مجبور شدیم در این بوستان ساکن شویم.

وی خواستار حمایت خیران و نهادهای حمایتی برای رهن یک واحد مسکونی شد و اظهار داشت: دختر ۱۰ ساله ام بیمار است و اکنون در بیمارستان به سر می برد.

این زن افزود: یکبار که برای ملاقات دخترم به بیمارستان مراجعه کردم، بخشی از اموال ما از جمله ظروف و اجاق گازمان به سرقت رفت.

وی گفت: در روزهای اخیر به بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری مراجعه کرده ایم  ولی این نهادها به دلیل اینکه ما زیرپوشش آنها نیستیم نتوانستند کاری برایمان بکنند، شهرداری دزفول نیز خواستار جمع آوری اثاثیه ما از پارک شده است.

رئیس کمیته امداد دزفول درخصوص خدمات حمایتی این نهاد به خانواده بی پناه اظهار داشت: برای رسیدگی به وضعیت این خانواده چندین بار به بوستان موردنظر مراجعه کردیم و از سرپرست خانواده خواستیم برای حل مشکل به کمیته امداد مراجعه کند ولی تاکنون مراجعه نکرده است.

مسعود رحیمی  افزود: این نهاد مکانی برای اسکان این خانواده ندارد ضمن اینکه باید وضعیت این خانواده مشخص و معلوم شود زیرنظر چه نهاد خدمات رسانی هستند با این وجود تلاش می شود درصورت درخواست متقاضی نسبت به واگذاری تسهیلات بانکی برای رفع مشکل این خانواده اقدام شود.

رییس بهزیستی دزفول نیز گفت: نشستی با خانواده موردنظر برگزار و مقرر شد وسایل این خانواده به منزل یکی از اقوامشان منتقل شود همچنین به یک باغدار سپرده شده که نسبت به اشتغال سرپرست این خانواده همکاری لازم را داشته باشد.

فریدون عبدی افزود: درصورتی که این خانواده توانایی نگهداری از فرزند خود را نداشته باشند، نگهداری از وی به بهزیستی سپرده خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار