تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۷۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محدودیتی برای برپایی مواکب اربعین در خوزستان وجود ندارد
محدودیتی برای برپایی مواکب اربعین در خوزستان وجود ندارد

رییس کمیته اسکان ، تغذیه و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت:همه متقاضیان برپایی موکب اربعین در مرزهای چذابه ، شلمچه و مسیرهای ورودی زائران به استان خوزستان می توانند تقاضای خود را برای برپایی موکب در سامانه https://mokeb.org ثبت کنند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: متقاضیان برپایی موکب باید نوع خدماتی که می توانند به زائران ارائه کنند ، محل استقرار و مدت خدمت رسانی به زائران را در سامانه ثبت کنند.  
وی هدف از ثبت مواکب اربعین حسینی در خوزستان را ساماندهی و نظارت بر فعالیت اینگونه تشکل های مردمی ، خدمت رسانی بهتر به زائران ، امکان سنجی توان پذیرایی از زائران و هدایت کمک های مردمی به مواکب بیان کرد و گفت: آخرین فرصت برای ثبت متقاضیان برپایی موکب در سامانه ۲۵محرم برابر با سوم مهرماه ۱۳۹۸ خواهد بود.
رییس کمیته اسکان ، تغذیه و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده ۳۰۰موکب در مرز چذابه ، ۴۰۰موکب در شلمچه  ، ۶۰موکب در شهرهای منتهی به نجف و کربلا و ۷۴۰ موکب در مسیرهای ورودی زائران به شهرهای خوزستان برپا می شود ولی احتمال افزایش مواکب جدید وجود دارد و محدودیتی در برپایی مواکب اربعین نیست.  
حجت الاسلام موسوی گفت: بسیاری از مواکب اربعین در خوزستان ، خدمت رسانی به زائران حضرت امام حسین(ع) را از اوایل ماه صفر شروع می کنند و تا چند روز پس از روز اربعین به فعالیت خود ادامه می دهند.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است ولی زائران مشتاق زیارت حرم مطهر حضرت سید الشهداعلیه السلام حرکت به سمت کربلای معلی و نجف اشرف برای حضور در کنگره عظیم اربعین از ۲ هفته پیش از روز اربعین شروع و چند روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می رسد.
پیش بینی شده در اربعین امسال با حذف روادید برای زائران حسینی در ماه های محرم و صفر شمار زائرانی که از مرزهای خسروی در استان کرمانشاه ، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان راهی شهرهای مقدس عراق می شود افزایش قابل توجهی داشته باشد.
پارسال حدود ۲ میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای رسمی کشور راهی شهرهای مقدس عراق شدند که از این تعداد ۲۳۶هزار نفر از چذابه و ۵۵۰هزار زائر از شلمچه بودند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار