تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۸۷۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور ۲۰۰ هزار زائر اربعین در مرز شلمچه پیش‌بینی می‌شود
کمیته فرهنگی ستاد استانی اربعین خوزستان باحضور رئیس و اعضای مختلف این کمیته باتوجه نزدیک بودن اربعین خوزستان برگزار و نسبت به حضور ۲۰۰ هزار زائر اربعین از ۷۰ کشور جهان در مرز شلمچه پیش‌بینی شد.
کمیته فرهنگی ستاد استانی اربعین خوزستان باحضور رئیس و اعضای مختلف این کمیته باتوجه نزدیک بودن اربعین خوزستان و برخورداری استان از دو مرز شلمچه و چذابه برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین در خوزستان اظهار داشت: سه کارگروه اعزام مبلغ، کارگروه بین‌الملل، کارگروه شاهد، کارگروه فضای مجازی و رسانه تشکیل و فعالیت‌های لازم خود را به مناسبت اربعین حسینی آغاز کنند.

وی با اشاره به اعزام 100 مبلغ باهدف فعالیت تبلیغی اربعین حسینی به مرزهای شلمچه و چذابه، بیان کرد: علاوه بر آموزش به مبلغان و استقرار روحانیون در مرزهای شلمچه و چزابه، طرح تبلیغ در اتوبوس زائران نیز برای اربعین حسینی امسال اجرایی می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین در خوزستان از برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی باحضور شخصیت‌های کشوری و سخنرانی صاحب‌نظران در مرزهای شلمچه و چذابه خبرداد.

باتوجه به اینکه طی سال گذشته 120 هزار زائر خارجی از مرز شلمچه به کربلای معلی عزیمت کردند، پیش‌بینی حضور 200 هزار زائر از 70 کشور جهان می‌شود، در نشست کمیته فرهنگی ستاد استانی اربعین خوزستان بر تکریم و احترام زائران خارجی به نحو شایسته تأکید شد.

همچنین بنا شد تا از طریق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نمایندگی خوزستان و حوزه علمیه استان در راستای آموزش و برگزاری کلاس‌های توجیهی برای طلاب و مبلغان بامحوریت اربعین حسینی همکاری لازم را انجام دهند.

در ادامه آیت‌الله حسن‌زاده با اشاره به فعالیت یک هزار و 1500 موکب در سطح استان خوزستان، ادامه داد: 400 موکب در مرز شلمچه، 300 موکب در مرز چذابه و 60 موکب نیز در خارج از کشور به فعالیت می‌پردازند که حضور یک روحانی در هیأت امنای تمامی مواکب الزامی است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین در خوزستان به اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی در 6 اردواگه مرکزی پایانه مرزی چذابه اشاره و گفت: به همین میزان اردوگاه در مرز شلمچه نیز باید مستقر شوند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار