تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۸۷۳۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وعده احداث پل ارتباطی 31 روستا هر بار به تردد با قایق منتهی می‌شود
از سال گذشته تا کنون پل ارتباطی دهستان عنافچه و شهرملاثانی چندین بار است که به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه زیر آب می‌رود و اهالی این دو منطقه مجبور می‌شوند با قایق تردد کنند و مسؤولان هر بار وعده زمانی دو ماهه یا سه ماهه را برای احداث پل می‌د‌هند.
وعده احداث  پل ارتباطی 31 روستا  هر بار به تردد با قایق منتهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان باوی، چندین سال است که  اهالی دهستان عنافچه و شهر ملاثانی ازطریق پل شناور به یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند اما بالا آمدن آب رودخانه چندین مرتبه سبب قطع این پل شد و پس از آن اهالی به وسیله قایق تردد می‌کنند.

این پل شناور که توسط ارتش روی رودخانه کارون نصب شده است، هر بار پس از بارش باران  یا بالا آمدن سطح آب رودخانه به زیر آب می‌رود و تردد ساکنان منطقه را با مشکل مواجه می‌کند از طرفی با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید ادامه این روند دانش‌آموزان و معلمان  را مجبور خواهد کرد  از قایق‌های محلی غیر استاندارد برای جابه‌جایی استفاده کنند.

منوچهر ورناصر فرماندار شهرستان باوی در این رابطه اظهار کرد: به گفته کارشناسان ارتش این قبیل پل‌ها 6 ماه تا یکسال بیشتر دوام نمی‌آورد و دچار فرسودگی شده و تخریب می‌شوند.

47 میلیارد تومان برای احداث پل ثابت نیاز داریم

وی افزود: قسمتی  از پل را بیرون کشیدیم و به ارتش دادیم که بازسازی شود اما مشخص شد بخشی از این سطحِ‌های پل شناور دیگر قابل بازسازی  استفاده نیست به همین منظور باید سطحِ جدید بگذارند که به نظر می‌رسد ارتش سطحِ جدید ندارد و تعدادی در دست آن‌ها است که مقرر شد آن‌ها را دوتا یکی کنند ولی تا کنون به نتیجه خاصی نرسیدند.

فرماندار شهرستان کارون با بیان اینکه اگر در زمانی‌که پل شناور احداث شد در کنار آن پل ثابت احداث می‌شد اکنون این مشکل را نداشتیم، بیان کرد: پس از پیگیری‌هایی که از طریق استانداری و راه و شهرسازی صورت گرفت مقرر شد کلنگ پل ثابت زده شود اما حداقل زمان برای احداث این پل دو سال است.

ورناصری فرماندار باوی با اشاره  به عدم تامین اعتبارات مورد نیاز برای ساخت پل ثابت دهستان عنافچه، عنوان کرد: احداث این پل به 47 میلیارتومان اعتبار نیاز دارد که از ماه گذشته قرار بود تامین شود اما عدم تامین آن عملیات احداث پل را با تاخیر مواجه کرد.

 

وی افزود: مقرر شد اعتبار ساخت پل از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین شود  مکان یابی و مجوزات لازم نیز برای ساخت پل ثابت بین دهستان عنافچه و شهر ملاثانی شهرستان باوی نیز انجام شده است اما به منظور آغاز عملیات ساخت پل منتظر تامین اعتبار هستیم.

ارتش زمان خاصی برای برقراری ارتباط مجدد پل مشخص نکرده است

محمود ساعدی بخشدار مرکزی شهرستان باوی با بیان اینکه حدود یک ماه است که راه ارتباطی اهالی دهستان عناوفچه با شهر ملاثانی قطع شده است، گفت: یکسری از سطحِ‌های پل زیر آب رفت که چند مورد از آن‌ها از زیر آب درآوردند.

وی با اشاره به تعمیر سطحِ‌های پل توسط ارتش افزود: ارتش زمان خاصی برای برقراری ارتباط مجدد پل مشخص نکرده است چرا که در زمان کار مشخص می‌شود چه میزان از این سطحِ‌ها فرسوده و غیر قابل استفاده هستند.

حدود 4 سال است این پل شناور را به منظور  برقراری ارتباط بین دهستان عنافچه و شهر ملاثانی بر روی رودخانه کارون نصب شده اما هر بار با بالا آمدن آب این پل زیر آب رفته و راه ارتباطی 31 روستای عنافچه قطع می‌شود و پس از هر مرتبه که این پل زیر آب رفته مسؤولان مختلفی وعده زمانی دو ماهه یا سه ماهه را برای احداث پل می‌دادند اما همچنان زیر آب رفتن پل مشکلات و خطرات زیادی را برای  اهالی ایجاد می‌کند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار