تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۸۷۴۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازگشت زائران اربعین با ترافیک سنگین در جاده های کشور همراه خواهد شد
 سرپرست دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با تاکید بر اینکه طرح ویژه تردد زائران اربعین از ۱۷ مهرماه آغازمی‌شود و تا سوم آبادان ماه ادامه دارد گفت: موضوعی که باید جامعه برای پذیرفتن آن آمادگی داشته باشد، بحث وجود ترافیک سنگین در جاده ها همزمان با بازگشت زائران است.

داریوش باقر جوان روز دوشنبه در نشست هماهنگی معاونان حمل و نقل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های معین ستاد اربعین حسینی استان خوزستان اظهارداشت: برنامه ریزی های ویژه ای در حوزه جابجایی زائران صورت گرفته که باید با اشراف کامل عملیاتی و اجرایی شوند.

وی با پیش بینی افزایش تعداد زائران برای شرکت در اربعین حسینی امسال، افزود: انتظار می رود در جاده های استان ایلام شاهد بار ترافیک طولانی مدت باشیم که ممکن است این استان را دچار مشکلاتی در زمینه حمل و نقل کند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: بنابر این باید تلاش شود ناوگان حمل و نقل در مرزهای شلمچه و چذابه افزایش پیدا کنند تا در این بخش زائرانی که خوزستان را برای ورود و خروج از کشور انتخاب کرده اند با ترافیک رو به رو نشوند.

وی با تاکید بر اینکه جاده های خوزستان از موقعیت بهتری نسبت به استان ایلام برخوردار هستند، افزود: بنابر نیاز است تا عمده فشاری که ممکن به ایلام وارد شود را به سمت خوزستان هدایت کرد.

باقر جوان از آغاز طرح ویژه اربعین به منظور جابجایی زائران از ۱۷مهر تا سوم آبان در جاده های کشور خبر داد و گفت: این درحالی است که به صورت فوق العاده طرح جداگانه ای از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای استان ایلام درنظر گرفته شده است.

کاهش پنج درصدی سهم جاده ها از حمل و نقل عمومی

سرپرست دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین در بخش دیگری از این نشست خطاب به معاونان حمل و نقل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های معین خوزستان، گفت: سهم حمل و نقل عمومی در کشور نسبت به گذشته دچار افت پنج درصدی شده است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله مسافرت از طریق حمل و نقل عمومی رو به کاهش است، افزود: باید توجه داشت که حمل و نقل عمومی  از امنیت بیشتری برخوردار است.

باقر جوان ادامه داد: باید ۶۰ درصد جابجایی مسافر  از طریق حمل و نقل عمومی انجام شود و علاوه بر این جریان ترافیکی در جاده ها به سمت اقتصادی شدن حرکت کند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خاطرنشان کرد: با وجود اینکه همواره شبکه ریلی کشور در برنامه ریزی های توسعه ای کشور مورد توجه قرار گرفته اما بعید است طی ۱۰ یا ۱۵ سال آینده اتفاق خاصی برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی رخ دهد.

بر اساس این گزارش، پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران اربعین حسینی تعداد زائرانی که از مرزهای شلمچه و چذابه به کربلای معلا و نجف اشرف مشرف می شوند افزایش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته باشد.

اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائرحسینی از گذرگاه مرزی چذابه و ۵۵۰هزار زائر از مرز بین المللی شلمچه به عراق عزیمت کردند.

در دهه نخست ماه محرم مرزچذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شاهد تردد چشمگیری زائران ایرانی و عراقی بوده است.

به گزارش ایرنا حرکت تدریجی کاروان های زائران اربعین حسینی به سمت پایانه های مرزی چذابه و شلمچه از اول ماه صفر شروع و در روزهای منتهی به روز اربعین به اوج خود می رسد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار