تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۱۸۷۴۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۶ پرونده قضایی در اندیمشک با صلح و سازش مختومه شد
رئیس دادگستری شهرستان اندیمشک گفت: ۸۶ پرونده قضایی با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان با صلح و سازش مختومه شد.

خداکرم رحیمی بهمنیاری افزود:این پرونده ها طی ۲ هفته اخیر به همت مدیران شعبه ها و مسئول اداری شوراهای حل اختلاف شهرستان به سازش منجر شد.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد اصلاح و سازش بین افراد جامعه  که وظیفه ذاتی شوراهای حل اختلاف است، این پرونده ها با موضوع های  ملکی، مطالبه وجه، تمکین، تصرف عدوانی، مطالبه نفقه، استرداد جهیزیه، ضرب و جرح، فسخ نکاح، انتقال سند، خیانت در امانت ، قدرت نمایی ، تخریب، تهدید، توهین و افترا بررسی و صلح و سازش بین طرف های پرونده ها برقرار شد. 
وی اظهار داشت: طی ماه های اخیر تلاش های خوبی در راستای صلح و سازش ده ها پرونده از جمله پرونده های مربوط به قتل در شوراهای حل اختلاف انجام شده است.
رحیمی بهمنیاری با اشاره به تلاش دستگاه قضایی برای حل و فصل مشکلات شهروندان و ایجاد آرامش بین مردم گفت: نقش دستگاه قضایی در ایجاد امنیت پایدار مهم  است و همدلی و مشارکت عمومی برای تحقق این موضوع ضرورت دارد. 
وی افزود: احقاق حق، دفاع از مظلوم، برقراری عدالت و کمک به ایجاد امنیت روانی همواره مورد توجه دستگاه قضایی است. 
رئیس دادگستری اندیمشک اظهار داشت: شورای حل اختلاف شهرستان اندیمشک تلاش می کند بخشی از دغدغه های مردم را با ترویج فرهنگ صلح و سازش رفع  کرده و زمینه آرامش هرچه بیشتر در شهرستان را فراهم کند. 

وی جلوگیری از طلاق را از مهمترین پرونده‌های منتهی به سازش شورای حل اختلاف در شهرستان عنوان کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار